لزوم بهره‌گیری از دستگاه‌های فرهنگی برای پویایی کتابخانه‌ها

تقوی بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های عظیم دستگاه‌های فرهنگی برای پویایی هرچه بیشتر کتابخانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، یاسر تقوی- مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان- امروز(یک‌شنبه، ۱۴ اسفند) در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت:  ۸۵ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۱۶ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و یک باب کتابخانه عمومی مستقل در گیلان فرصتی مناسب برای توسعه متوازن فرهنگی به‌ویژه در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه برای پیشبرد اهداف فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی منعقد شده است افزود: هم‌افزایی بیشتر این دو مجموعه برای تسهیل فعالیت‌های فرهنگی و جلوگیری از موازی کاری در این حوزه مهم و اثربخش است.

 

تقوی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های عظیم دستگاه‌های فرهنگی برای پویایی هرچه بیشتر کتابخانه‌ها، تبدیل فرهنگ کتاب و کتابخوانی به گفتمان غالب در جامعه را از ویژگی‌های انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با دستگاه‌های مختلف همکاری و اجرایی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام مجتبی پور یوسفی - دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان - نیز در این مراسم موضوع کتاب و کتابخوانی را مسائل راهبردی برای درمان بسیاری از مشکلات امروز جامعه عنوان کرد و افزود: افرادی که مطالعه می‌کنند از فرهیختگان جامعه هستند که می‌بایست تکریم شده و از افکارشان بهره برد.

 

وی کتاب را محور جمع کننده افراد و افکار دانست و با بیان اینکه عدم درک عمقی از مطالب توسط نوجوانان و جوانان یکی از آفت‌های مهم این حوزه است گفت: امروز با گسترش فضای مجازی و انتشار اطلاعات سطحی این موضوع به عنوان چالش خطرآفرین تبدیل شده که رسالت جامعه فرهنگی و نخبگان کشور را دشوارتر از گذشته کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1255996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha