حفظ عزت نفس اولویت اصلی کمک به نیازمندان است

آیت الله عبادی با بیان اینکه حفظ عزت نفس اولویت اصلی کمک به محرومان است، گفت: در سیره ائمه اطهار(ع) حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان در اوج آن رعایت می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- امروز یکشنبه (۱۴ اسفند) در دیدار با مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بی‌نیازی مردم در بخش‌های مختلف از جمله در بخش اقتصادی است.

 

وی با اشاره به مهندسی دقیق دشمن در فتنه اخیر برای آسیب زدن به کشور، گفت: دشمن برای فاصله انداختن بین جامعه ایمانی و تحقق آرمان‌هایش در طول ۴۴ سال گذشته طراحی‌های مختلف از ترور و جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی، فتنه‌های اجتماعی و سیاسی داشته است.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: امام خمینی(ره) برای بی‌نیازی اقتصادی مردم در  ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ نهاد حمایتی کمیته امداد را تأسیس کرد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اهمیت سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بی‌نیازی جامعه، تصریح کرد: شیوه و کیفیت کمک به خانواده‌های نیازمند باید همراه با حفظ عزت نفس و شخصیت افراد باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس روایات خداوند گیرنده صدقات است و در سیره ائمه اطهار(ع) حفظ عزت نفس  و کرامت نیازمندان در اوج آن رعایت می‌شد، گفت: کار در کمیته امداد و خدمت به محرومان یک کار مقدس و توفیق است و در سیره اهل بیت(ع) نیز کمک به نیازمندان تأکید شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نمونه‌های فراوانی از کمک به نیازمندان در عین حفظ عزت افراد در سیره ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: امیدواریم در دولت مردمی سیزدهم امور اقتصادی جامعه نیز سر و سامان پیدا کند و شرایط مساعدتری داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1256004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha