مرحوم شیخ الاسلام مثال واقعی سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست است

رحماندوست با اشاره به مجاهدت و دیانت مرحوم شیخ الاسلام وی را مثال واقعی سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مجتبی رحماندوست، استاد دانشگاه تهران و از شخصیت های فعال در عرصه فلسطین امروز (یکشنبه ۱۴ اسفند) در آیین بزرگداشت شیخ الاسلام اظهار داشت: مرحوم شیخ الاسلام بسیار پرکار و متدین بود و وی مثال واقعی سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست است.

 

رحماندوست گفت: وی فردی پرکار و پر تلاش بود و در تمام دوران حضور خود در سوریه نماز صبح را در حرم حضرت رقیه (س) به جا آورد و این نشان دهنده غلبه بر نفس و مجاهدت مرحوم شیخ الاسلام بود.

 

وی با اشاره به نقش مرحوم شیخ الاسلام در تشکیل فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی افزود: وی از موسسان فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی در مجلس شورای اسلامی بود که این فراکسیون از پر جمعیت ترین فراکسیون های مجلس به شمار می رود.

 

وی گفت: مرحوم شیخ الاسلام در آمریکا تحصیل کرد اما حاصل تحصیل او فریفتگی غرب نشد بلکه مبتکر تعامل سیاسی با مقاومت شد و چهره ای ماندگار در تعامل سیاسی و دیپلماسی مقاومت محسوب می شود.

 

وی پیشنهاد کرد کتابی از ویژگی های قابل تأسی در اخلاق و رفتار و زندگی وی جمع آوری شود و در سال بعد در چهارمین سالگرد بزرگداشت او از این کتاب رونمایی شود.

 

رحماندوست تصریح کرد: پیشنهاد تشکیل مجمع فعالان فلسطین از پیشنهادهای مرحوم شیخ الاسلام بود و می توان وی را مبتکر فعالیت های فلسطین برشمرد. وی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که تا پایان کار ایستاد.

 

 

کد خبر 1256016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha