زمزمه دعای فرج برای کوتاهی لحظه انتظار

یکی از مهمترین عواملی که می تواند به کوتاه تر شدن لحظه انتظار کمک کند زمزمه دعای فرج است و باید بر قرائت متداوم این دعا اصرار شود تا بتوانیم ظهور حضرت مهدی (عج) را شاهد باشیم.

خبرگزاری شبستان – اردبیل: فرشاد قنبری

 

یکی از مهمترین عواملی که می تواند به کوتاه تر شدن لحظه انتظار کمک کند زمزمه دعای فرج است و باید بر قرائت متداوم این دعا اصرار شود تا بتوانیم ظهور حضرت مهدی (عج) را شاهد باشیم.

 

همانگونه که در اصول کافی از پیامبر مکرم اسلام (ص) نقل شده است «دعا اسلحه مؤمن و ستون دین و نور آسمانها و زمین است» و مومنان منتظر می توانند با قرائت دعا، لحظه ظهور را نزدیک تر کنند.

 

در خصوص فرهنگ انتظار و مهدویت به مناسبت فرا رسیدن ماه شعبان گفتگویی با حجت الاسلام «سید علی موسوی زاد» کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی خواهیم داشت که در ذیل می خوانید:

 

- با سلام به عنوان اولین سئوال، در خصوص دعای فرج و تاثیر آن در نزدیک شدن لحظه ظهور بفرمائید؟

حجت الاسلام موسوی زاد: قطعاً یکی از عواملی موثری که می تواند ما را به لحظه ظهور نزدیک کند زمزمه دعای فرج است و همچنانکه امام جعفر صادق (ع) در خصوص تاثیر دعا بر ظهور می فرمایند: «وقتی عذاب و سختی بر بنی اسرائيل طولانی شد، چهل روز به درگاه خدا گريه و ناله كردند. خداوند متعال به موسی و هارون وحی فرمود كه آنها را از دست فرعون نجات دهند و اين در حالی بود كه از چهارصد سال عذاب صد و هفتاد سال باقی مانده بود و خداوند به واسطه دعای بنی اسرائيل از آن صد و هفتاد سال صرف نظر کرد.» پس نشان می دهد که هر زمزمه دعای فرج به طور قطع می تواند در تعجیل بر ظهور امام زمان (عج) منجر شود و باید بر قرائت آن اصرار داشته باشیم.

 

- چگونه می توانیم با دعا زمینه ساز تعجیل در ظهور حضرت حجت (عج) باشیم؟

حجت الاسلام موسوی زاد: عشق، محبت و ارادت منتظران نسبت به حضرت مهدی (عج) با دعا برای ظهور سنجش می شود و به غیر از دعا می توانیم با ظهور ذکر صلوات به نیت سلامتی امام ولی عصر (عج) و پرداخت صدقه به نیت تعجیل در ظهور، زمینه ساز لحظه فرج بود و عاشقان و اراداتمان آن حضرت باید به این نکات دقت نظر بیشتری داشته باشند.

 

همانگونه که پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز بر آن تاکید کرده اند والاترین عبادت دعای برای فرج هست و این جزو حکمت های الهی است.

 

- تاثیر این دعا چه خواهد بود؟

در عصر غیبت یکی از راه نجات از هلاکت نیز به گفته امام حسن عسگری (ع) دعا برای تعجیل در فرج و ثابت قدم بودن در دعا برای فرج است.

 

زمزمه دعای فرج بجز تعجیل در ظهور قطعا زمینه پیوند منتظران با امام عصر (عج) خواهد بود و تحت ولایت آن حضرت قطعا در زندگی فردی و اجتماعی موفقیت های زیادی را حاصل خواهد کرد.

 

متون و احادیث مختلف در این زمینه به طور شفاف و واضح گفته شده و تاکید بر آن برای همدلی و همراهی با آن حضرت است و اقشار مختلف مردم باید برای تعجیل در ظهور و فرا رسیدن لحظه فرج زمزمه دعای فرج را فراموش نکنند.

 

در پایان اگر سخنی دارید، بفرمائید؟

اساس دوران غیبت بر اساس اسباب و حکمت های بنا شده است که طبق روایت های مختلف برای تعجیل در ظهور باید متوسل به دعای فرج باشیم و موجب توسل به این دعا موجب می شود که دوستداران و عاشقان آن حضرت نیز مشخص شود.

 

کد خبر 1256031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha