طهارت قلب و آرامش از ارکان اصلی اقامه نماز هستند

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اهمیت جایگاه دبیران نماز در برپایی نماز در سطح دستگاه های اجرایی استان گفت: طهارت قلب و آرامش از ارکان اصلی اقامه نماز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، حجت الاسلام ابوالفضل مرادی طی آیین اجلاسیه نماز که یکشنبه ۱۴ اسفند در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد گفت: این عالم با وجود مشکلات و مسائل متعدد خداوند بزرگی نیز دارد که پناه بردن به او با ذکر و اقامه نماز ممکن است. 

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز افزود: اقامه نماز ۲ کارکرد اصلی و بنیانی دارد که اساس آن یاد خدا است که با وجود آن آرامش به دل ها برمی گردد. 

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه نماز در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیان کرد: نماز زمینه اطمینان و آرامش قلب است باور به این ذکر و یاد خداوند بسیاری از مشکلات و مسائل حل و مرتفع می شود. 

 

وی با بیان اهمیت جایگاه دبیران در دستگاه ها در امر نماز اظهار کرد: دستگاه های اجرایی به واسطه دبیران پیگیر زمینه توجه بیشتر و بهتر به برپایی نماز را در سطح دستگاه های اجرایی دوچندان کرده اند.

 

به گفته وی، دبیران امر نماز با مشارکت آگاهانه در سطح دستگاه ها جایگاه ویژه ای در ترویج و برپایی هرچه بهتر نماز دارند و چه بسا در آثار اقامه نماز نیز سهیم هستند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز خاطرنشان کرد: طهارت از دیگر ارکان بنیانی اقامه نماز است که به واسطه درک و باور آن می توان از فحشاء و منکر دوری جست. 

 

 

کد خبر 1256050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha