۳۰۰ گروه مطالبه گری امر به معروف و نهی از منکر در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۳۰۰ گروه مطالبه گری دارای مجوز در ۱۲ عرصه فعالیت مشخص شده که تخصص لازم را داشته باشند، فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه پیش قدم ظهر امروز (۱۴ اسفند ماه) در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این ستاد در حوزه معروف سیاست ایجابی مبتنی بر فرهنگ سازی همراه با علم را پایه گذاری کرده است.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برگزاری دوره های آموزشی «بینش معروف» در سطح کشور تحت عنوان بینش معروف یک، دو و سه همچنین دوره های ضابطین در حال برگزاری و تعدادی نیز برگزار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این بخش از برنامه توسط معاونت علمی و مهندسی فرهنگی با حضور یک جوان متخصص و متعهد یعنی «اسماعیل مدبر مقدم» انجام می شود که رتبه شرکت کنندگان در دوره بنا بر ساختار جمعیتی، یعنی اگر جمعیت به عنوان شاکله اصلی محسوب شود، استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست را در دوره‌های ملی دارد و بنا بر عداد شرکت کنندگان رتبه پنجم کشوری را داریم.

 

حجت الاسلام پیشقدم با اشاره به اینکه در بحث علمی حوزه حجاب و عفاف و بینش افزایی، برگزاری دوره های تخصصی در حال برگزاری است، افزود: خروجی این طرح بیش از ۲۰ مربی زبده و کارآمد در زمینه حجاب و عفاف خواهد بود که برای نخستین بار این مربیان دارای مجوز و آماده خدمت به استان در حوزه دانشگاه، مدارس، هیئت ها و دیگر گروه ها هستند.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این حوزه با پشتکار و برنامه ریزی نیروی انقلابی و جوان سرکار خانم توحیدی در ارزیابی کشوری توانستند رتبه نخست را کسب کنند و علاوه بر دوره ملی و علمی، برنامه های دیگری نیز در بحث نظارت و بازرسی ادارات و همچنین رابطین حجاب و عفاف ادارات در حال فعالیت هستند.

 

وی یادآور شد: در حوزه منکر نخستین موضوع «مطالبه گری» است که به عنوان چشم بینای این انقلاب و با هدف ترویج معروف و پیشگیری از منکر از آن یاد می شود.

 

حجت الاسلام پیشقدم اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۰۰ گروه مطالبه گری دارای مجوز، یعنی مجوز این گروه‌ها با شرط تخصص که حتماً باید در این گروه ها دو نفر از افراد متخصص باشند و در ۱۲ عرصه فعالیت مشخص شده که تخصص لازم را داشته باشند.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به عنوان مثال و در حوزه محیط زیست و اعضای هفت نفره ای که تشکیل می شوند، دو نفر از آنها حتماً باید متخصص حوزه محیط زیست باشند.

 

وی افزود: در زمینه حجاب و عفاف حدود ۴۰ گروه مطالبه گر در استان شکل گرفته که از ظرفیت آنها در بحث مطالبه حجاب و طوماری که اخیراً آماده شده نیز این گروه ها فعال بودند.

 

حجت الاسلام پیشقدم برنامه و سیاست دوم این ستاد را در حوزه منکر تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادارات دانست و بیان کرد: در طول یک سال گذشته حدود ۳۷ دستگاه حاکمیتی در استان شورای امر به معروف و نهی از منکر خود را شکل داده و انتظار می رود نماینده دولت برای فعالیت ستاد در سایر دستگاه ها تذکرهای لازم را داشته باشد.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد سومین سیاست را «گشت ارشاد مسئولین» دانست که بر پایه مسئولین نیز پایه گذاری شد و خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته این سیاست در استان به شیوه خود اجرا و در آخرین مورد در زمینه تکریم ارباب رجوع در یکی از ادارات از مسئول مربوطه توضیحات لازم را خواستار شدیم.

 

وی با اشاره به برگه ارزیابی ستادهای استان ها، ادامه داد: رتبه استان در چهار ماه منتهی به سال از پنجم و ششم، در بهمن ماه سومین استان در زمینه فعالیت‌های ذکر شده و ابلاغیه از طرف ستاد مرکز شد.

 

حجت الاسلام پیشقدم اظهار کرد: چالش هایی که در آینده نزدیک پیش روی استان می بینیم در چند حوزه مطرح می شوند و انتظار می رود کسانی که طالب ایده و فکر هستند راهکارهای لازم را در این زمینه ها ارائه دهند.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث نخست که هم اکنون به عنوان یک چالش در جامعه به ویژه بین متدینین نیز مطرح بوده این است که با فرا رسیدن فصل بهار و گرما موضوع «حجاب و عفاف» به عنوان یک چالش عمده که اگر به آن پرداخته نشود نگرانی هایی را برای خانواده ها به ویژه متدینین به همراه خواهد داشت.

 

وی افزود: برپایی غرفه های حجاب و عفاف در ورودی شهرها و برپایی نمایشگاه ها در این زمینه یک ضرورت است و می تواند نماد و هویت موضوع حجاب و عفاف استان به عنوان یک گفتمان و فکر را به آن بپردازند.

 

حجت الاسلام پیشقدم تاکید کرد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، می توان به بحث روزه خواری بپردازیم و تدابیری اندیشیده شده شود تا از این موضوع جلوگیری شود.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به اینکه هشت شهرستان استان از زمان حضور، ستاد آنها فعال شده ولی سه شهرستان را از نظر تجهیزات و ابزار کار توانستیم فعال کنیم که به دلیل کمبود اعتبارات، تاکنون توفیقی در زمینه تجهیز ستادهای شهرستانی وجود نداشت و می طلبد که مسئولان استان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

 

گفتنی است کمبود نیرو و خودرو از جمله مشکلات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بود.

کد خبر 1256054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha