هزینه کرد بیش از ۳۴۳ میلیارد تومان برای مسکن مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: امسال بیش از ۳۴۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای مسکن مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی هزینه شده است.

مجید الهی راد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره)، هزار و 375 واحد مسکونی آماده و تحویل ولی نعمتان انقلاب اسلامی در خراسان شمالی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد با هدف محرومیت زدایی از مناطق حاشیه نشین و خدمت رسانی به خانواده های تحت پوشش این نهاد اقدام به احداث مسکن برای مددجویان کرده است.

 

الهی راد با اشاره به اینکه امروزه سلامت، اشتغال و معیشت به عنوان اساسی ترین نیازهای قشر محروم جامعه شناخته شده است عنوان کرد: یکی از خدمات تأثیرگذار در حوزه خدمات رسانی به قشر محروم جامعه بحث توانمندسازی و تأمین و بهسازی مسکن مددجویان است که این مهم یکی از شعارهای اصلی و اولیه انقلاب اسلامی است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در خصوص واحدهای مسکونی تحویل شده به مددجویان به تفکیک شهرستان بیان کرد: در شهرستان مانه و سملقان ۴۷۱ واحد، جاجرم ۱۳۲ واحد، گرمه ۴۹ واحد، رازوجرگلان ۲۰۶ واحد، فاروج ۱۳۸ واحد، اسفراین ۱۱۵ واحد، بام و صفی آباد ۲۸ واحد، شیروان ۱۲۶ واحد و شهرستان بجنورد نیز ۱۱۰واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شد.‌

 

الهی راد اضافه کرد: طی امسال یک هزار و 38 مورد تعمیرات مسکن مددجویی انجام و یک هزار و 202 مورد فضای شامل شامل حمام و سرویس بهداشتی برای مددجویان استان احداث شده است .

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر 53 هزار و 289 خانوار با جمعیت 106 هزار و 262 نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از این تعداد ۱۳ هزار و 850 نفر دانش آموز،750 نفر دانشجو، حدود یک هزار و 510 نفر بیمار و زمین گیرو دو هزار و 873 نفر یتیم و سه هزار و 187 نفر نیز فرزندان محسنین هستند.

کد خبر 1256125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha