هنوز پولی برای تعمیر ساختمان ها به مردم زلزله زده خوی داده نشده است/ ۹۰ درصد مردم هنوز در چادر هستند

نماینده مردم خوی با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم هنوز در چادر هستند، گفت: هنوز پولی به مردم زلزله زده برای تعمیر واحدهایشان داده نشده است.

عادل نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد شرایط زلزله زدگان در شهرستان خوی گفت: نزدیک به 750 واحد در این شهرستان آواربرداری شده است که همزمان بنیاد مسکن با سرعت کارهای لازم را انجام می دهد و هنوز بخشی از مردم در انتظار بازبینی خانه هایشان برای تعیین خسارت هتسند.

 

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاید بالای 90 درصد مردم هنوز در چادر زندگی می کنند چرا که ساخت و ساز زمان بر است و شاید نزدیک به شش ماه زمان لازم باشد.

 

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی موضوع است، گفت: حدود 60 میلیون تسهیلات بلاعوض برای واحدهایی که کامل تخریب شده اند در نظر گرفته شده است و برای واحدهایی که نیاز به تعمیر دارند بر اساس رده الف، ب و ج عددی را به عنوان پیش پرداخت به آنها اختصاص می دهند. 250 میلیون در روستاها و 350 میلیون در شهرها قول داده اند که بدهند.

 

وی تصریح کرد: تا الان پولی برای تعمیر و بازسازی پرداخت نشده است و مصوبات دولت فعلا اجرایی نیست. در واقع هنوز پولی به دست مردم در این زمینه نرسیده است این در حالی است که این مصوبه هیئت دولت است و باید هرچه سریع تر اجرایی شود.

 

کد خبر 1256151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha