لزوم سیاست های تشویقی برای فرزند آوری و جلوگیری از سقط جنین

لزوم سیاست های تشویقی، جلوگیری از سقط جنین، ضرورت تبلیغات شهری و فعالیت های رسانه برای افزایش جمعیت مورد تأکید ستاد استانی جمعیت و خانواده در کرمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، دوشنبه (۱۵ اسفند) در ستاد استانی جمعیت و خانواده با اشاره به اینکه سالها در خصوص کاهش جمعیت تبلیغ شد؛ افزود: این تبلیغات حتی بر روی قوطی کبریت انجام شد؛ فیلم آقای گرفتار ساخته شد و... لذا امروز تبلیغات رشد جمعیت باید آنقدر زیاد باشد تا اثر سوء تبلیغات قبلی کم شود و ذائقه جامعه تغییر کند.

 

استاندار کرمان در همین باره به ضرورت نصب بنرهای تبلیغاتی شهرداری با موضوع جمعیت اشاره و تصریح کرد: صدا و سیما نیز باید برنامه های کوتاه و پیام های جمعیتی ضبط و پخش کند و رسانه ها نیز به این مسئله کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه قبل از سال جدید نشستی با رسانه ها در همین موضوع خواهم داشت؛ اظهار کرد: با مدیرکل تبلیغات اسلامی نیز در خصوص بهره گیری از ظرفیت روحانیون و ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان برای تبلیغ مسئله جمعیت صحبت خواهم کرد. 

 

فداکار بر اهمیت سیاست های تشویقی در خصوص فرزندآوری تأکید و بیان کرد: طبق مصوبه مجلس به افراد دارای چهار فرزند و بیشتر، زمین خارج از نوبت داده خواهد شد و به هر فرزندی که سال آینده متولد شود ۲.۲ میلیون تومان سهام داده می شود.

 

وی فقر اقتصادی را بهانه ای برای فرزندآوری دانست و با بیان اینکه مسئله، فرهنگی است و آموزه های دینی نیز به فرزندآوری کمک می کند؛ گفت: مجموعه های مردمی که در زمینه افزایش جمعیت کار می کنند، پربازده هستند و باید به آنان کمک شود.

 

استاندار کرمان بر تلاش برای جلوگیری از سقط جنین؛ کمک به درمان ناباروری؛ افزایش ودیعه مسکن برای خانواده های واجدشرایط و... تأکید کرد.

 

مریم السادات طباطبایی، سرپررست اداره کل بانوان و خانواده استانداری هم با متذکر شدن این نکته که مسئله افزایش جمعیت یک مسئله حکومتی و یا سیاسی نیست بلکه فریضه ای است که مقام معظم رهبری می فرامیند خواب شب را از چشمان من گرفته است؛ تأکید آموزه های دینی بر افزایش نسل را مورد توجه قرار داد و گفت: امور مادران شاغل باید تسهیل شود.

 

وی خواستار برخورد قانونی با آن دسته از پزشکان، ماماها و پرسنل بیمارستان و کلینیک هایی شد که در راستای سقط جنین و کاهش جمعیت فعالیت می کنند.

 

دکتر نوذر نخعی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و متخصص پزشکی اجتماعی هم با بیان اینکه زوج های نابارور اگر به موقع داروی خوب دریافت کنند، نرخ باروری آنان افزایش می یابد؛ بر کمک به درمان ناباروری تأکید کرد و ایجاد امکانات زیرساختی و حمایت از IVF تأکید کرد.

 

زهرا نژاد حیدری، دبیر مرکز نیکوکاری نفس با هدف نجات فرزندان از سقط؛ گزارش داد: آمار روزانه سقط جنین در کشور وحشتناک است و این مسئله باعث شد تا با هدف جلوگیری از سقط فرزندان سالم این مرکز مردمی را راه اندازی کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه این نوع مراکز نیازمند حمایت مالی هستند زیرا مراجعان آن بیشتر مشکل معیشتی و اقتصادی دارند و از طرفی باید قوانین فرزندخواندگی تسهیل شود.

 

نژادحیدری با بیان اینکه امروز به جرأت می توان گفت حتی یک بنر تبلیغاتی در سطح شهر برای تبلیغ افزایش جمعیت وجود ندارد؛ افزود: رسانه باید وارد میدان شود زیرا در سیاست کاهش جمعیت هم رسانه بود که فعالیت کرد.

 

 

کد خبر 1256158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha