کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت ویژه‌ای برای تربیت نسل جدید و انقلابی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت ویژه‌ای برای تربیت نسل جدید و انقلابی هستند، گفت: این کانون‌ها می‌توانند پایگاه تربیت دینی نوجوانان و جوانان و مقابله با روش‌های نفوذ دشمنان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدرضا علم‌الهدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان به مناسبت فرا رسیدن ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و با اشاره به فعالیت بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد کشور، اظهار کرد: این تعداد کانون و پراکندگی جغرافیایی آنها در سراسر کشور فرصت و ظرفیت ویژه ای برای گسترش هنر و فرهنگ مسجدی است.

 

این استاد خارج فقه و اصول افزود: تا جایی که به مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد مربوط است حداکثر استفاده از این ظرفیت کم‌نظیر صورت گرفته اما در جایی که به مدیران ارشد فرهنگی کشور مربوط می شود باید از این ظرفیت بیشتر در برنامه ریزی های فرهنگی و تبلیغ معارف دینی و ارزش های انقلابی استفاده شود.

 

وی ادامه داد: هر مرکز و پایگاهی کارویژه های خود را دارد به نظر می رسد رسالت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفتمان‌سازی جهاد تبیین و تربیت هنرمند انقلابی باشد. دشمن با کار شبانه روزی و دروغ پردازی و شایعه پراکنی به دنبال تضعیف باورهای دینی نسل جوان و حتی یارگیری از میان نخبگان علمی و هنری و فرهنگی است که پیامدهای آن را در اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم.

 

حجت الاسلام علم‌الهدی تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همچنین می توانند با مشورت و راهنمایی ائمه جماعات و همکاری با حوزه های علمیه طرح های مرتبط با ترویج سبک زندگی دینی و ازدواج آسان و تشکیل خانواده را دنبال کنند. بسیاری از اعضای این کانون ها جوان هستند و قطعاً برگزاری نشست های علمی و کارگاه های شبیه به آن برای این افراد نیز مفید است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه سبک زندگی و تشکیل خانواده روش اثرگذاری در مصونیت نسل جوان از آسیب های اجتماعی و فرهنگی است. کانون های فرهنگی هنری که جزو جوان ترین و باطراوت نرین نهادهای فرهنگی در کشور محسوب می شوند، می توانند پایگاه تربیت دینی نوجوانان و جوانان و مقابله با روش های جذب از سوی دشمنان شوند.

 

 

کد خبر 1256217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha