روزانه به ۲۰هزار نفر در چایخانه حضرت رضا(ع) خدمت رسانی می شود

امامزاده با بیان اینکه ۷۰خادمیار رضوی از استان مازندران روزانه به بیش از ۲۰هزار نفر در چایخانه حضرت رضا(ع) خدمت رسانی می کنند، گفت: تلاش داریم سهمیه کشیک خدمت خادمیاران رضوی برای حضور در چایخانه حرم مطهر رضوی افزایش یابد.

محمداسماعیل امامزاده-دبیر کانون های خدمت رضوی مازندران- در گفتگوی تلفنی از حرم حضرت رضا(ع) با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، با بیان اینکه ۷۰خادمیار رضوی از استان مازندران با حضور خود از ۱۴ تا ۱۶ اسفند ماه جاری در چایخانه حرم مطهر رضوی به زائرین حضرت ثامن الحجج(ع) خدمت رسانی می‌کنند از ابراز رضایتمندی زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی از فعالیت این چایخانه خبر داد و اظهار کرد: ۹۹درصد زائرین و مجاورین اظهار رضایت خویش را به خادمیاران رضوی مازندران نسبت به توزیع چای و شیرینی تبرک رضوی اعلام داشتند. 

 

وی با بیان اینکه این خادمیاران علاوه بر خدمت رسانی در محل کار و زندگی خویش به نیازمندان به نیت امام مهربانی ها و ترویج فرهنگ رضوی با پذیرفتن کشیک حرم در آستان مقدس حرم رضوی نیز به مردم خدمت می کنند، افزود: امسال در آستانه نیمه شعبان ولادت با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) خادمیاران رضوی استان به آستان ملکوتی امام رئوف سفر کرده و جلوهای دیگر از عاشقانه های مردم دیار علویان را در خدمت به زائران آستان رضوی تجلی دادند.

 

امامزاده از توزیع ۲۰ تا۲۵ هزار چای و شیرینی در روز اول خدمت خادمیاران افتخاری حضرت رضا(ع) بین زائرین و مجاورین امام مهربانی ها خبر داد و افزود: تلاش داریم این آمار امروز در روز دوم خدمت خادمیاران رضوی در چایخانه حضرت افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه خادمیاران رضوی با ارائه درست خدمت به زائرین حضرت رضا(ع) در این چایخانه تلاش دارند علاقه مندی مردمان دیار علویان به امام رئوف حضرت ثامن الحجج(ع) را برای همگان تصویر کنند،‌گفت:  ۱۰۰هزار بسته فرهنگی جهت توزیع بین زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی نیز از سوی خادمیاران رضوی استان مازندران تامین شده است.

 

 امامزاده با بیان اینکه اعتقاد داریم فقط زائر امام رضا(ع) می‌فهمد نوشیدن یک چای در حرم آقا چقدر می‌چسبد؟ وقتی خسته از همه کارهای روزانه‌اش خود را به نماز و زیارتی در حرم رسانده است و دلش می‌کشد تا گلویی تازه کند. حتی آن‌ها که نیت نوشیدن چای را هم ندارند، وقتی به چای‌خانه حضرت در کنج صحن کوثر یا غدیر می‌رسند، دست دلشان می‌لرزد و پای عجله‌شان سست می‌شود، افزود: امید می رود در آستانه نیمه شعبان با توجه به حضور خیل عاشقان و ارادتمندان به امام رضا(ع) در حرم رضوی و همچنین افزایش زائرین در این ماه، خدمت رسانی مضاعف با حضور تعداد بیشتری از خادمیاران را شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه در این مد شاهد این بودیم که کوچک و بزرگ، مرد و زن در میان مسیرهایی که برای نظم‌بخشیدن به توزیع چای تعبیه شده است، می‌ایستند و برای نوشیدن یک لیوان چای کنار حرم مطهر حضرت رضا(ع) لحظه‌شماری می‌کنند، ادامه داد:البته کمی آن سوتر خادمیاران رضوی با سبد هایی می‌ایستند تا لیوان های خالی چای را برای شستشو به درون چایخانه ببرند چرا که خادمیاران افتخاری امام مهربانی ها انتظار همین لیوان‌های نشسته را می‌کشند تا با اشتیاق برای زائران بعدی آماده کنند.

 

امامزاده از تداوم خدمت خادمیاران رضوی استان مازندران در چایخانه حضرت رضا(ع) خبر داد و اظهار امیدواری کرد: سهمیه کشیک خدمت خادمیاران رضوی برای حضور در چایخانه حرم مطهر رضوی افزایش یابد.

 

به گزارش شبستان،  ۱۲هزار خادمیار افتخاری حضرت رضا(ع) در قالب ۳۱۰کانون تخصصی و۵۰۶کانون محلی در ۲۱ عنوان به مردم و محرومین خدمات رسانی می‌کنند.

 

کد خبر 1256221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha