حفظ محیط زیست امربه معروف است|صیانت از حقوق جنگلبانان مورد توجه مسئولین امر باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه حفظ محیط زیست امربه معروف است برلزوم پیاده سازی امربه معروف و نهی از منکر برای حفظ و نگهداری جنگل تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی در حوزه حفظ منابع طبیعی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران - امروز (۱۵اسفند) در آئین آغاز طرح ملی و مردمی تولید و کاشت یک میلیارد نهال در سراسر کشور به ویژه این خطه از شمال کشور که با همراهی سیدعلی علوی-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله بوده است ضمن گرامیداشت نیمه شعبان خجسته میلاد امام زمان(عج)، اظهار کرد: این طرح در بازه زمانی چهارساله با شعار (درخت برای زندگی- باهم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی) اجرایی می شود.

 

وی با ابراز نگرانی از برخی از مردم جامعه که به محیط زیست و فضای سبز تعرض دارند،گفت: داشتن جنگل مهم است اما داشتن فرهنگ حفظ جنگل و منابع طبیعی بیشتر مهم است که باید مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه کاشت یک میلیارد درخت رقم بزرگی است که امید می رود در حد شعار باقی نماند، افزود: معتقدیم از ترکیه، پاکستان و افغانستان در کاشت درخت عقب هستیم که می طلبد همگان برای افزایش فضای سبز در کشور به ویژه مازندران  به صورت جهادی ورود کنند.

 

وی با بیان اینکه حفظ درخت از کاشت درخت مهمتر است، ادامه داد: باید برای نگهداری و حفظ درختانی که در مناسبت های مختلف به ویژه روز درختکاری کاشته می شود تلاش شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه جمعیت درخت رو به کاهش و پیری است و این یک خطر برای استان محسوب میشود، گفت: مردم باید در حفظ و نگهداری منابع طبیعی نظیر درختان جنگل کوشا باشند نباید زباله را در جنگل رها کنند و همچنین آتش را رها کردند کفران نعمت بشمار می رود.

 

وی به اهمیت کار همیار جنگل و جنگلبانان اشاره کرد و خواستار تجهیز این قشر با هدف حفظ منابع طبیعی استان شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه صیانت از حقوق جنگلبانان باید مورد توجه مسئولین امر باشد، افزود: درستکاری، صداقت و اخلاق مداری نیز باید مورد توجه جنگلبانان باشد.

 

وی با اشاره به افزایش قاچاق چوب خواستار برخورد جدی با قاچاقچیان چوب شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه حفظ محیط زیست امربه معروف است برلزوم پیاده سازی امربه معروف و نهی از منکر برای حفظ و نگهداری جنگل تاکید کرد و گفت: جنگل و منابع طبیعی سرمایه عمومی و ملت است چنانچه فردی به منابع طبیعی تعرض داشت باید به نفع ملت تخریب و بازگردانده شود.

کد خبر 1256245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha