دومین اجلاس شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی  برگزار شد

محمدی نوری از برگزاری دومین اجلاس شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف تبیین مطالبات مردم خبر داد.

محمدجواد محمدی نوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری دومین اجلاس شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس در تهران گفت: این اجلاس با حضور دوسوم اعضای شورای مرکزی که با همت و میزبانی اتحادیه تعاونیهای عمرانی شهر تهران برگزار شد و تصویب اساسنامه و آئین نامه داخلی و آرم مجمع و حق عضویت سالیانه و برخی طرحهای دیگر در راستای تقویت کار مجمع از دستورات مهم اجلاس دوم بود و بر این باوریم که مطالبه گری مجمع مشاوران درباره مطالبات مردم در نهادها و سازمانها فرصت بسیار مناسبی است که در حد توان تشکیلاتی بتوان اعتماد عمومی را سامان داد.

 

رییس مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسالت مجمع مشاوران نمایندگان در درجه دیگر ارائه نظرات مشورتی در طرحها و لوایح به مجلس و نمایندگان است اظهار کرد: در این نشست تصمیم گرفته شد تا با تبادل سند همکاریهای متقابل میان مجمع مشاوران و سازمانها و نهادهای دولتی و شرکتهای مهم صنعتی و تولیدی و عمرانی کشور از همه امکانات انسانی در راستای تحقق اهداف عالیه نظام با تکیه بر همین فرصتهای مشارکتی گامی جدی برداشت.

 

رییس مجمع مشاوران نمایندگان مجلس افزود: در این همین راستا اولین تفاهم نامه همکاریهای متقابل فکری و حمایتی با اتحادیه تعاونیهای عمرانی شهر تهران با مدیریت اقایان  باقرپور و  جوادی به جهت هم افزایی مناسب در بستر فعالیتهای عمرانی با بهره گیری از ظرفیتهای نخبگان این حوزه منعقد شد و امیدوارم در مسیر  پیش رو مقدمات تنظیم سند همکاریهای متقابل با بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ فراهم شود.

 

وی ضمن اشاره به دیدارهای قریب الوقوع با برخی سران نظام و شخصیتهای عالی کشور از همراهی و همدلی این مجمع با مجموعه دستگاههای اجرایی نظام بویژه قوه مقننه یاد کرد و بر نقش جدی مجمع مشاوران نمایندگان در همراهی با مردم و نظام تاکید کرد.

 

وی گفت: مقرر شد در نشستهای دیگر میزبان برخی شخصیتها  و مسئولان وزراتخانه ها در اجلاس مجمع برای تبیین عملکرد و برنامه ها و میزان تحقق اهداف آنان باشیم.

 

محمدی نوری ساماندهی عضویت حدود ۱۰۰۰ نفر از مشاوران ادوار مجلس شورای اسلامی برای تقویت بزرگترین نهاد مردمی نخبگان کشور را از محورهای دیگر اجلاس برشمرد و افزود: قطع مسلم وظیفه داریم برای برخورداری از همراهی مردم در تمام شهرستانها ساختار این مجمع را تا حد امکان در استانها هم تشکیل دهیم و از همه ظرفیتهای مشاوران نمایندگان در شهرستانها نیز در این فضای همدلی استفاده کنیم.

 

محمدی نوری ضمن تشریح وضعیت نامساعد اقتصادی کشور خواستار توجه جدی ستاد اقتصادی دولت به مسئله مهم ارزاق عمومی و مباحث ارزی در کشور شد و افزود: اگر راه مناسب و برنامه جدی برای حمایتهای ارزی و ریالی از شبکه های مهم اقتصادی و صنعتی فراهم نکنیم در سال آینده با رکود قابل جدی در قیمتها مواجه خواهیم شد و همین امر بار دیگر بر روند اعتماد سازی مردم خدشه وارد می کند.

 

وی تصریح کرد: سومین اجلاس شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت۱۴۰۲  در تهران یا یکی از استانهای همجوار برگزار می شود.

کد خبر 1256286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha