۲۲۱ مدرسه در  استان قم آماده خدمت‌رسانی به زائران نیمه شعبان

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه ۲۲۱ مدرسه در راستای خدمت رسانی به زائران ایام نیمه شعبان آماده شده است، گفت: ۳۱۳ موکبی که در بلوار پیامبر اعظم فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، ابوالقاسم مقیمی-معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم- امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص نیمه شعبان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال زائران و مسافرین نوروزی نسبت به سال‌های گذشته زودتر به شهر قم سفر کنند و در این زمینه تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است.

 

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم افزود: از سال گذشته هر سال یک و چند خدمت به صورت ماندگار در بلوار پیامبر اعظم و مسجد جمکران انجام می شد که این موضوع زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به زائران را فراهم می‌کند، تسهیلات لازم به مجموعه‌های مردمی فعال در بلوار پیامبر اعظم ارائه می شود و سال گذشته مشکل برق این عزیزان برطرف شد.

 

مقیمی ادامه داد: از سه ماه قبل تمهیدات مفصلی با حضور مسوولان ملی و استانی برای جشن نیمه شعبان اندیشیده شده و برای اولین بار ستاد ملی جشن های نیمه شعبان ایجاد شد که فعالیت آن در سال های آینده هم ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه ای نیمه شعبان گفت: موکب رسانه ای در عمود 90 بلوار پیامبر اعظم برپا می شود و همه فعالین رسانه می توانند از امکانات آن بهره مند شوند، برای انعکاس بین المللی رویداد بزرگ جشن نیمه شعبان 25 کانال ماهواره ای به صورت زنده اقدام به پخش این مراسم می کنند.

 

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: دو کمیته به صورت ویژه با ظرفیت های مردمی فعالیت می کنند، کمیته مردمی ستاد تسهیلات در پلاک 313 مستقر و مجموعه موکب ها به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

 

مقیمی با بیان اینکه مساجد، مدارس، حسینه ها، ورزشگاه ها دراختیار کمیته اسکان قرار گرفتند، گفت: از قمی ها تقاضا داریم که از وسایل حمله و نقل عمومی استفاده کنند و شرایط را برای تسهیل حضور زائران فراهم کنند.

 

وی تصریح کرد: 180 دستگاه اتوبوس در بلوار پیامبر اعظم حمل و نقل عمومی زائران را بر عهده دارند، قرار گرفتن موکب ها در لاین کندرو سبب زحمت برای مردم می شد و مشکلات زیادی برای موکب داران به همراه داشت و همچنین برق رسانی به موکب داران مشکلاتی داشت که برطرف شد.

 

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با بیان اینکه 221 مدرسه در راستای خدمت رسانی به زائران ایام نیمه شعبان آماده شده است، گفت: 80 درصد از 313 موکبی که در بلوار پیامبر اعظم فعالیت می کنند موکب های تغدیه ای هستند و بیش از 5 وعده در روز پذیرایی انجام می دهند.

 

مقیمی با اشاره به این که در حوزه اطلاع رسانی سامانه قم زائر در شبکه اینترنت کمک کار راهنمایی زائران نیمه شعبان است افزود: بسته ای برای اطلاع رسانی به زائران در قم با هم افزایی توسط اپراتورهای تلفن همراه در آماده شده است و پیامک رایگان به تلفن هایی که در فاصله ۲۵ کیلومتری مسجد مقدس جمکران هستند ارسال می شود که شامل اطلاعات استان و نحوه خدمات رسانی به زائران است.

کد خبر 1256305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha