«سر بر دامن ماه»  سرگذشت «بانو حدیث»/ زنی که در بلندای تاریخ، شایسته ستایش است

آیین رونمایی و نقد کتاب«سر بر دامن ماه» همزمان با ایام ولادت امام عصر (عج)با حضور نویسنده کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی کاشان برگزار شد.

خبرگزاری شبستان؛کاشان/روح اله باقری؛

 

 آیین رونمایی و نقد کتاب «سر بر دامن ماه» با موضوع زندگی داستانی بانو حدیث مادربزرگ امام عصر(عج) با حضور فاطمه دولتی؛ نویسنده اثر و جمعی از فعالان فرهنگی و کتابخوان به همت اداره کتابخانه های عمومی کاشان در حوزه هنری انقلاب اسلامی شهرستان کاشان برگزار شد.

 

در ابتدای این برنامه سه تن از خوانندگان کتاب ضمن بیان توضیحاتی درباره ادبیات دینی کتاب، حسن انتخاب موضوع کتاب با عنوان سرگذشت همسر امام هادی(ع) و مادربزرگ امام عصر(عج) را ستودند. همچنین بیان شد «بانو حدیث» ماجراهای زیادی تا به امامت رسیدن امام زمان(عج) را از سر گذرانده و مقابل ظلم و استکبار عباسیان و فرزندش جعفر کذاب ایستادند.

 

نویسنده کتاب، جوانی دهه هفتادی، اهل کتاب که از کودکی به نویسندگی علاقه داشته و بعد از شروع زندگی متاهلی در کلاس های نویسندگی به صورت حرفه ای شرکت کرده و کتاب های پر محتوا با عناوین خلاقانه در پرونده زندگی نویسندگی خود دارد.

 

فاطمه دولتی با بیان هدف از انتخاب موضوع سرگذشت مادر بزرگ امام عصر(عج) اظهار داشت: داستان روایتی در هم تنیده دارد و نمایشی و جدا شده نیست و اینکه در روایت داستان گره ها به خوبی باز شده و مخاطب را مجاب به خواندن ادامه داستان کرده است و منابع تاریخی به مجموعه داستان اضافه شده است.

 

دولتی گفت: «بانو حدیث» مادربزرگ امام عصر(عج) زنی است که در اوج لطافت و مادری با اقتدار در بلندای تاریخ ایستاده و این شایسته ستایش است. زنی که توانست از پس حسادت ها و کینه هایی که از فرزندان آل محمد و علی (ع) در آن عصر که حاکم بر جامعه بود به خوبی برآمده و اجازه ندهد با ایجاد شک و شبهه ی بدخواهان، اعتقادات شیعی نابود شود.

 

شیوه بیان داستان به گونه ای است که خواننده را به زمان داستان نزدیک کرده و مخاطب خود را در آن عصر و برهه تاریخ احساس می کند. گفتنی است کتاب «سر بر دامن ماه» توسط انتشارات جمکران به چاپ رسیده و اکنون چاپ دوم آن منتشر شده است.

کد خبر 1256310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha