اجرای منصفانه دادرسی نیازمند قاضی و وکیل مستقل است

کیانی اعلام کرد: اجرای منصفانه دادرسی بویژه در پرونده‌های کیفری نیازمند قاضی مستقل و وکیل مستقل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ابراهیم کیانی _نائب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران_ در هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع در هتل شادی سنندج، با بیان اینکه نمود وکیل مستقل در دو مبحث صدور و ابطال پروانه وکیل خلاصه می‌شود، افزود: در زمان صدور پروانه کانون وکلای دادگستری باید اظهار نظر کند و زمانی که پروانه دادگستری را ابطال کنند در صلاحیت کانون وکلا است اگر این دو مقوله صدور و ابطال، تحت شعاع قرار بگیرد نباید از استقلال وکیل صحبت کنیم.

 

وی اعلام کرد: در اصل ۳۵ قانون آمده است که همه ما وکلا هم قسم می‌شویم که در زمان صدور و ابطال در اختیار کانون قرار بگیرد و اجازه نمی‌دهیم استقلال کانون وکلا در این دو مقوله نقض شود.

 

کیانی عنوان کرد: اتحاد شرط حفظ بقای استقلال کانون است و وکلا با اتحاد و همدلی کنار هم هستند تا استقلال کانون وکلا نقض شود اما اگر اتحاد تحت شعاع قرار گیرد کار نهاد وکالت تمام است بنابراین باید در سالروز استقلال کانون وکلا با حفظ اتحاد در کنار هم از استقلال نهاد وکالت پاسداری کنیم.

 

وی گفت: هیچ مدیری در سطح کشور از دستورالعملی که ناقص استقلال کانون است، تبعیت نمی‌کند.

 

نائب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران با بیان اینکه، برخی بدنبال تغییر ماهیت نهاد وکالت هستند، اعلام کرد: در هفتادمین سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری، برای اجرای دادرسی عادلانه خط قرمز ما استقلال است و از آن پاسداری می‌کنیم.
   

کد خبر 1256347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha