پیاده روی «منتظران ظهور» در شهرستان‌های خراسان شمالی

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از برگزاری همایش پیاده روی «منتظران ظهور» همزمان با نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) در خراسان شمالی خبر داد.

حجت الاسلام جلیل محمدی -رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با تبریک اعیاد ماه شعبان به ویژه سالروز ولادت حضرت قائم (عج)، به مهم‌ترین و محوری‌ترین برنامه های این مناسبت اشاره کرد و گفت: همایش پیاده روی «منتظران ظهور» همزمان با نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) روز چهارشنبه هفدهم اسفندماه در شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این مراسم در شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، جاجرم و گرمه برنامه ریزی شده است، افزود: پیاده روی عمومی «منتظران ظهور» در بجنورد در دو منطقه اجرایی می شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: پیاده روی منتظران ظهور در بجنورد مسیر میدان شهید به سمت امامزاده سیدعباس (ع) در مرکز شهر ساعت 9 و نیم و مسیر مسجد امام رضا (ع) شهرک گلستان تا امامزاده سیدمحمدرضا روستای لنگر در منطقه روستایی بجنورد در روز عید برگزار می شود.

 

حجت الاسلام محمدی مسیر شیروان را از امامزاده نقی تا امامزاده حمزه رضا شهر زیارت ساعت ۹ صبح، در مانه و سملقان از مسجد صاحب الزمان تا حوزه علمیه برادران ساعت ۸صبح، در جاجرم از میدان امام تا سه راه ۱۵ خرداد ساعت ۱۶ و در گرمه از مسجد موسی بن جعفر تا مسجد جامع و ساعت ۱۰ صبح اعلام کرد.

 

وی همچنین با بیان اینکه مراسم احیای شب نیمه شعبان از سه شنبه شب (16 اسفندماه) ساعت 21 در هشت مسجد و بقعه متبرکه آغاز می شود و تا سحر ادامه دارد، افزود: احیای شب نیمه شعبان در بجنورد امامزاده سیدعباس (ع)، شیروان امامزاده نقی الهادی (ع)، اسفراین مسجد جامع قدیم، مانه و سملقان مسجد جامع آشخانه، فاروج مسجد آل یاسین، راز و گرمه مساجد جامع و جاجرم مسجد سیدالشهدا (ع) مهیای احیا شده است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، به اجتماع موکب های مهدوی در شیروان اشاره کرد و با بیان اینکه این مراسم روز چهارشنبه و در خیابان سعدی برگزار می شود، افزود: مراسم جشن نیمه شعبان در بجنورد هم روز چهارشنبه ساعت 14 و 30 دقیقه در سالن حافظ بجنورد اجرایی می شود.

 

وی دیگر مراسم محوری جشن نیمه شعبان را سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در میدان شهید (چهارشنبه بازار) اعلام کرد و گفت: در شب میلاد همزمان با سراسر استان، نورافشانی و بانگ تکبیر لبیک یا مهدی هم برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام محمدی به برگزاری مسابقه کتابخوانی «در امتداد ظهور» هم اشاره کرد و گفت: علاقه مندان تا 18 اسفندماه فرصت دارند با مراجعه به کانال@bm_nkhsh  و دریافت سوالات و فایل کتاب، در این مسابقه فرهنگی شرکت کنند.

کد خبر 1256372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha