نقش موثر کانون های فرهنگی هنری در احیای اصالت مساجد

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری می توانند اصل و اصالت مساجد را احیا کنند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد امروز به یک ظرفیت و بستر مناسب مردمی برای بهره وری و برآوردن نیازهای مختلف جامعه تبدیل شده اند.

حجت الاسلام علیرضا زارعی-امام جمعه بشرویه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: توجه به اهمیت نقش و جایگاه مساجد از صدر اسلام تاکنون یکی از ابتکارات پیامبر عظیم الشأن اسلام برای برقراری اتحاد انسجام و همدلی مسلمانان بود.

 

امام جمعه بشرویه در ادامه بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) مساجد را برای رشد و توسعه برنامه های فرهنگی، مذهبی، سیاسی، نظامی و حتی مشاوره های دینی و قضاوت محور قرار داده بودند و در کنار ایجاد برنامه های عبادی و فردی و اجتماعی تقریباً همه امور مربوط به اسلام و مسلمین در مسجد حل و فصل می شد.

 

وی با بیان اینکه امروز هم کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار امام جماعت، هیئت امنا و مومنان حاضر در مسجد می توانند همان اصل و اصالت و نقش مساجد درصدر اسلام را ایفا کنند، ادامه داد: به لطف خدا، کانون های فرهنگی هنری مساجد امروز به یک ظرفیت و بستر مناسب مردمی برای بهره وری و برآوردن نیازهای مختلف جامعه تبدیل شده است.

 


حجت الاسلام زارعی ادامه داد: در کنار نقش مهم و موثر تاریخی مساجد بحث تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جهت امکانات و استفاده از ابزارهای روز در عرصه های فرهنگی و هنری می تواند در زمینه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد موثر باشد.

 

امام جمعه بشرویه عنوان کرد: با توجه به قداست خاص و معنویتی که بر مساجد حاکم است و مردم و مسلمین اعتقاد ویژه و خاصی به مساجد دارند، هنر بزرگ فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد بحث استفاده از ظرفیت های بی بدیل برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

 

وی در پایان گفت: هر منطقه ای که کانون مساجد در آنجا بیشتر فعال است آن کانون های مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی منطقه موفق تر عمل کرده اند و کانون های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند مساجد را پویا کنند و عملاً در میدان مانع از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه شوند.

 

 


 

کد خبر 1256375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha