منتظر واقعی باید خود را اصلاح کند/ با اصلاح خود می توانیم زمینه ظهور را فراهم کنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منتظر واقعی کسی است که خود را اصلاح کند، گفت: ما با اصلاح خود می توانیم زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

سید مجتبی محفوظی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان (عج) گفت: خداوند متعال از آغاز خلقت حضرت آدم (ع) وعده بروز و ظهور مصلح آخر الزمان را داده بود و خود خداوند متعال جزو منتظرین است. در قرآن در چندین آیه به این موضوع اشاره شده است و همین امر نشان می دهد که خداوند متعال نیز از منتظرین است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث انتظار در زمان کلیه پیامبران از حضرت آدم تا خاتم وجود داشته است و مکتب انتظار و فرهنگ انتظار بوده است. این موضوع از آدم و حوا شروع شده است و نسل به نسل به پیامبران و ائمه رسیده است و همه منتظر ظهور بودند و امروز بزرگترین منتظر خود شخص امام زمان (عج) است.

 

وی تصریح کرد: ما یک جامعه شیعه منتظر باید باشیم. انتظار به این معنا نیست که ما دست روی دست بگذاریم و منتظر ظهور باشیم. انتظار به این معناست که ما باید زمینه ظهور را فراهم کنیم. برای فراهم آوردن زمینه ظهور بهترین راه این است که اصلاح را از خودمان آغاز کنیم. من باید به عنوان یک منتظر خود را اصلاح کنم. آن ویژگی هایی را برای سربازان امام زمان (عج) در روایت است آنها را در خود داشته باشم. صداقت، حسن نیت، خیرخواهی و بشردوستی و نوع دوستی داشته باشم. این موارد است که من را به عنوان یک منتظر معرفی می کند و اینها زمینه ظهور را فراهم می کند.

کد خبر 1256412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha