کانونهای مساجد ملایر مهیای برگزاری جشن های منجی نور

ترکاشوند گفت: کانونهای مساجد ملایر مهیای برگزاری جشن های منجی نور است.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر کانون های مساجد شهرستان ملایر همواره از کانون های فعال در حوزه‌های مختلف بوده که در راستای برگزاری برنامه های مناسبتی همواره پیشگام بوده و در اعیاد و مناسبتهای دینی و مذهبی، ملی و ... برنامه های خود را داشته و هیچ گاه تعطیل نشدند.

 ایام کرونا نیز بسیاری از این کانون ها همچنان فعال بوده و در راستای توزیع کمکهای مومنانه بین خانوادههای نیازمندان، فعالیت در کنار گروههای جهادی در توزیع اقلام بهداشتی و رفع مشکلات مردم، توزیع ماسک، در کنار حوزه بهداشت و درمان خدمات خود را ارائه دادند.

 در حال حاضر نیز بیش از 70 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان ملایر ثبت سامانه بوده که اکثر این کانون در برنامه های مختلف مناسبتی برنمامه های خود را دارند.

 جعفرترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه در اعیاد مختلف شعبانیه کانون های فرهنگی و هنری ملایر برنامه های مختلفی را دارند افزود: این برنامه از ایام میلاد امام حسین(ع) شروع شده و تا بعد از نیمه شعبان ادامه دارد.

 مدیر کانون فرهنگی شهید صیاد شیرازی و  مسئول کانون های معین شهرستان ملایر با بیان اینکه همزمان با ایام نیمه شعبان جشن های ویژه این ایام در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ملایر برگزار می‌شود افزود: این برنامه ها در حوزهای مختلف شامل  نذورات، برگزاری جشن و مولودی خوانی، سخنرانی، مسابقات مختلف  و نور افشانی و... خواهد بود.

 وی از توزیع بیش از 2 هزار بسته غذایی و کمک معیشتی در بین خانوادههای نیازمند توسط کانون های  فرهنگی و هنری مساجد ملایر در نیمه شعبان خبر داد و تصریح کرد: این بسته ها با کمک گروههای مردمی و همچنین خیرین و اعضای کانون ها تهیه و در بین نیازمندان توزیع می‌شود

 وی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و همچنین پویش های ختم قرآن و صلوات هدیه به امام زمان(عج) در کانون های مساجد ملایر خبر داد و افزود: این برنامه ها نیز با حضور گسترده اعضای کانون ها و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

 وی یادآور شد: همچنین برنامه احیای نیمه شعبان نیز توسط مسئولان و اعضای کانونها در تعدادی از مساجد شهرستان برگزار می شود که در این مراسم نیز بر حضور گسترده جوانان و نوجوانان تاکید شده است.

ترکاشوند برگزاری نشست های مهدوی با دعوت از روحانیون و  کارشناسان ، برگزاری محافل قرآنی و نشست های دینی، برگزاری جشن در شب نیمه شعبان  و همچنین توزیع نذورات، ایستگاههای صلواتی و فضا سازی مساجد و کانونها را از دیگر برنامه های کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در شب و روز نیمه شعبان برشمرد.

 

کد خبر 1256445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha