مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد مهدیه ملایر/ برگزاری نشست های مهدوی در مساجد

حجت الاسلام نجفی گفت: همزمان با شب میلاد امام عصر(عج) مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد مهدیه ملایر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روح الله نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر با تبریک فرخنده میلاد حضرت مهدی(عج) گفت:  همزمان با نیمه شعبان  برنامه های مختلفی  توسط اداره تبلیغات اسلامی ملایر در حال برگزاری است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به  برنامه های نیمه شعبان  و دهه مهدویت در ملایر ازبرپایی ایستگاه صلواتی و غرفه های فرهنگی توسط مجموعه مردمی  وهیئت های مذهبی در سطح مساجد شهرستان خبر داد و افزود:این ایستگاه های صلواتی یک روز  قبل و یک روز بعد از ولادت امام زمان برگزار می‌شود.

وی به آذین بندی  و فضا سازی محلات و  مساجد توسط مجموعه‌های مردمی اشاره کرد و گفت: بیش از 80 مبلغ و روحانی نیز در دهه  مهدویت در سطح مساجد شهرستان فعالیتهای خود را در قالب سخنرانی، مشاوره، مباحث مهدویت، پاسخگویی به شبهات، برگزاری برنامه های فرهنگی و جشنها و.. دارند.

وی همچنین از برگزاری نشست های مهدوی در سطح مساجد و مدارس شهرستان ملایر در دهه  مهدویت خبر داد و تصریح کرد:120 روستای شهرستان نیز برنامه های جشنهای نیمه شعبان را در این ایام خواهند داشت.

  وی  به برگزاری جشنواره ستاره های امید اشاره کرد و گفت:  این جشنواره به مدت 5 شب با اجرای گروهای سرود  در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از ساعت 19 تا 22 در حال برگزاری است.

 وی با بیان اینکه در این جشنواره گروه‌های سرود از شهر و روستا  با هم رقابت می‌کنند که بعد از داوری و همچنین با رای مردم گروههای منتخب معرفی و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

 وی همچنین با بیان اینکه 60 هیئت مذهبی  نیز برنامه های جشن را در شهرستان خواهند داشت گفت: برگزاری پویش های مختلف، مسابقات نقاشی،  کتابخوانی و.. توسط گروهای مردمی  را خواهیم داشت.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزاری برنامه احیای نیمه شعبان در مهدیه ملایر با همت گروه جهادی سه شنبه های مهدوی  و دعای ندبه در روز جمعه  را از دیگر برنامه ها دانست و تصریح کرد: برگزاری کارگاهای مهدویت با حضور  اساتید و متخصصین در دو روز  را از دیگر برنامه ها دانست.

حجت الاسلام نجفی همچنین از جشن ویژه نیمه شعبان در خیابان خیام ملایر با برنامه های ویژه خبر داد و گفت: این جشن شاخص ترین برنامه نیمه شعبان است.

وی اضافه کرد: در فضای مجازی نیز  برنامه های مختلفی را با همت مجموعه های مردمی در ابن ایام فرخنده در سطح شهرستان ملایر خواهیم داشت.

کد خبر 1256456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha