نوای «زیارت آل‌یاسین» در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه

حجت الاسلام کلات پور،گفت: بمناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون مساجد پویش سراسری قرائت «زیارت آل‌یاسین» روز‌های ۱۶ و ۱۷ اسفند برگزار می شود.

حجت الاسلام افشین کلات پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های سالروز تاسیس کانون مساجد و نیمه شعیان در کرمانشاه،گفت:زیارت آل یاسین  از مشهور‌ترین زیارت نامه‌های امام زمان (عج) است و شیعیان در بسیاری از جلساتی که مربوط به ایشان است، آن را قرائت می‌کنند و از فضائل آن بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه،افزود : زیارت آل یاسین از نظر اعتبار و وثوق بسیار معتبر است و حتی در مکاتبات یکی از ناقلان متن این زیارت به نام ابو جعفر محمد بن عبدالله حمیری قمی که در روز‌های پایانی غیبت صغری می‌زیسته با امام زمان ذکر شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این پویش با محور توسل به حضرت ولی‌عصر(عج) به مناسبت نیمه شعبان و ۱۸ اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برپا خواهد شد لذا تمام مساجد و کانون های سطح شهر و روستا  نیز در توسعه این امر معنوی دخیل و با برنامه ریزی منسجم هر ساله شاهد برگزاری باشکوه این مراسم باشیم.

 

حجت الاسلام کلات پور ،تصریح کرد: با توجه به روایات نقل شده از اهل‌بیت(ع) در خصوص تأثیر دعای همگانی و براساس اهمیت فوق‌العاده شب نیمه شعبان که هم شب میلاد امام رحمت و مهربانی و با فضیل‌ترین شب سال پس از شب قدر است، قرائت سوره یس و اهدای آن به آستان مقدس حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداء و خواندن زیارت سلام علی آل‌یس در شب نیمه شعبان و دعای فرج برای تعجیل ظهور مولود نیمه شعبان از دستورات دینی است.

کد خبر 1256474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha