ثبت نام هزار و نهصد دیده‌بان درسامانه سجام قوه قضاییه در قم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به فعالیت سامانه سجام قوه قضاییه در قم گفت: در این سامانه تاکنون هزار و نهصد دیده‌بان ثبت‌نام کرده‌اند که بدون ذکر مشخصات خود می‌توانند تخلفات را گزارش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید یزدی-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم- امروز در گفتگو با خبرنگاران با تشریح فعالیتهای پیشگیرانه این معاونت افزود: آگاهی بخشی به گروه‌های مختلف جامعه با برنامه‌های متنوع از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی، چاپ پوستر و تولید کلیپ انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به این آموزش ها گفت: ائمه جمعه و جماعات، روحانیون فعال در عرصه پیشگیری از وقوع جرم، سخنرانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، دانشجویان، روحانیون حوزه‌های علمیه و طلاب جامعه الزهرا(س)، نوعروسان کمیته امداد، مبلغان منتخب، مسوولان مدارس مقاطع متوسطه دوم، مسوولان ادارات، خادمان حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران، والدین دانش آموزان، قضات و مسئولان قضایی از جمله گروه هدف آموزش ها هستند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یزدی ادامه داد: هزار نفر از مخاطبان دانش آموزان بودند که در مدارس آموزش دیدند و یک‌هزار نفر نیز سایر مخاطبان هستند که در حاشیه نمایشگاه معاونت اجتماعی دادگستری آموزش دیدند.

 

یزدی همچنین با اشاره به فعالیت سامانه سجام قوه قضاییه در قم، افزود: در این سامانه تاکنون یکهزار و ۹۰۰ دیده‌بان ثبت‌نام کرده‌اند که بدون ذکر مشخصات خود می‌توانند تخلفات را گزارش کنند و در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ گزارش مردمی از تخلفات صورت گرفته در استان دریافت کرده‌ایم که هر کدام را برای رسیدگی به دستگاه مربوط ارجاع داده‌ایم.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: ستاد صبر که مخفف صلح، بخشش و رضایت است در دادگستری فعالیت گسترده و خوبی در راستای جلب رضایت خانواده‌های محکوم به اعدام دارند که امسال پنج نفر را از اعدام نجات داده‌اند.

 

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های معاونت اجتماعی، گفت: این معاونت اداره‌هایی از جمله اداره مشارکت‌های مردمی که ارتباطات مردمی را با قوه قضاییه سامان‌دهی می‌کند، اداره آموزش زندانیان و خانواده‌هایشان که مسوول ارتباط با خانواده زندانیان است و اداره وضعی انتظامی و امنیتی که با مواردی از جمله سرقت و اغتشاشات مقابله می‌کند را زیر نظر دارد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری قم در پایان با بیان اینکه فرزندان باید مهارت نه گفتن‌را بلد باشند، گفت: مصاحبه های پیش از اعدام بسیار ارزشمند و قابل توجه است، یکی از افرادی که به دلیل حمل مواد مخدر اعدام شد پیش از اعدام در مصاحبه ای بیان کرد "نه" گفتن را بلد نبود و در رودربایستی با دوستانش اقدام به حمل مواد کرده بود، 10 موسسه مردم نهاد با مشارکت مردمی در قم فعال هستند که در این مدت 5 نفر را از اعدام نجات دادند.

کد خبر 1256510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha