ریل گذاری گروه جهانی سفیران صلح برای دست یابی به تمدن نوین اسلامی

محمدی از اجرای کنسرت صلح به ۱۵ زبان زنده دنیا، برای نخستین بار در تاریخ موسیقی ایران اسلامی در شب ولادت امام زمان (عج) در سالن هلال احمر ساری خبر داد و گفت: به دنبال انتقال پیام صلح جامعه ایرانی با زبان موسیقی هستیم.

حمید محمدی- شاعر و سرپرست گروه جهانی سفیران صلح ساری- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، با اشاره به برگزاری کنسرت صلح به ۱۵ زبان زنده دنیا، برای نخستین بار در تاریخ موسیقی ایران اسلامی در  شب ولادت امام زمان (عج) در سالن هلال احمر ساری با حضور میکائیل حسین زاده خواننده مازندرانی، با بیان اینکه ایده تشکیل گروه مردان صلح از سه سال پیش شکل گرفت و شش ماه به صورت ویژه برای آهنگ سازی و تنظیم اشعار فعالیت شده است، اظهار کرد: روزگاری به جوانان بیست و ۲۵ساله اعتماد شد و ورق جنگ تحمیلی به نفع ایران اسلامی برگشت معتقدیم باید به هنرمندان اعتماد شود تا شاهد فتح المبین ها در عرصه هنرباشیم چرا که با جنگ رسانه ای و فرهنگی مواجه ایم باید به سلاح هنر مجهز باشیم.

 

وی چشم انداز گروه جهانی سفیران صلح را اجرا در خارج از کشور دانست و گفت: امروز ایران اسلامی در امتداد انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت به دنبال اشاعه فرهنگ صلح جامعه اسلامی در دنیا می باشد که بهترین شیوه برای تحقق این مهم استفاده از موسیقی که پرطرفدار ترین هنر در دنیا است ضرورت دارد.

 

محمدی بیان کرد: اجرای کنسرت صلح با هدف جهاد تبیین بامحوریت و بهره‌گیری از بیانیه گام دوم انقلاب و زمینه‌سازی برای ظهور و به خصوص صدور مفاهیم انقلاب اسلامی و ارزش‌های دین اسلام ناب محمدی(ص) به دنیا آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه در این کار ارزشی به ۱۵ زبان زنده دنیا شعار صلح سر داده خواهد شد، یادآورشد: این پروژه فرهنگی هنری با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سپاه کربلا و اداره کل  حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به مرحله اجرا رسیده است.

 

محمدی قشر خاکستری جامعه به ویژه تعداد محدودی از دهه هشتادی ها که در اثر تبلیغات رسانه ای غرب دچار شبهات فکری و ذهنی درخصوص ارزش های انقلابی و دینی شده اند را مخاطبین اصلی این کنسرت معرفی کرد و گفت: در این کنسرت تلاش شده به زبان هنر و با تصویرسازی از صلح صحبت شود چرا که امام زمان(عج) حکومت جهانی خواهد داشت.

 

وی با تاکید براینکه جامعه ایرانی هر چقدر هم صلح پذیر باشیم در مقابل تجاوزهای ناجوانمردانه سکوت نخواهد کرد و اجازه تحدی به هیچ کشوری نخواهیم داد نیز اشاره خواهیم داشت،بیان کرد: در اولین اجرای این گروه، در کنار اجرای زنده، گروه موسیقی کر، همراه با نمایش نقاشی شنی نیز تدارک دیده شده است.

 

محمدی با بیان اینکه در این اجرا برای کودکان قربانی جنگ به ویژه کودکان یمن که دچار سوء تغذیه و بیماری هستند و هیچ رسانه ای در دنیا از آنها سخن نمی گوید کاری تنظیم شده، افزود: همچنین با اجرای آهنگی با محوریت حمله شیمیایی آمریکا به هیروشیما به دنبال صحه گذاشتن روی حق مسلم  ایران اسلامی بر فضای انرژی هسته ای هستیم و تلاش داریم بگوییم که روزگاری که آمریکا مردم هیروشیما را قربانی سلاح هسته ای و شیمیایی می کند چطور می تواند برای برخورداری ایران اسلامی از سلاح هسته ای تعیین و تکلیف کند.

 

وی با بیان اینکه به زبان هندی برای صدور مفاهیم انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور موعود اجرا داریم، گفت: همچنین کار به زبان انگلیسی با موضوع این که مقاومت ادامه دارد نیز اجرا داریم .

 

محمدی با بیان اینکه برای شهدای سلامت و کادر درمان، مرزبانان، همسران شهدای سلامت، امنیت، مدافع حرم و مادران شهدا نیز کار داریم، یادآورشد: در گام اول کنسرت صلح بخشی از کارها تولید شده است و بخشی از سرودها از کارهای فاخر همانند موسیقی جنگ و صلح معروف دنیا را نیز بازخوانی داریم.

 

وی با بیان اینکه در کنار اجرای زنده میکائیل حسین زاده، با استفاده از ادبیات و دکلمه معرفی جنگ و خسارت های ناشی از جنگ بر ملت ایران اسلامی را خواهیم داشت، گفت: تلاش داریم در این اجرا فریاد کنیم که به دنبال اتحاد دنیا هستیم و در فرهنگ جامعه اسلامی ایران هیچ کسی با هیچ نژادی برای تفکر انقلاب اسلامی بایکدیگر فرق ندارد بلکه تقوا و ایمان ملاک عمل است.

 

کد خبر 1256513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha