باور به آموزه های ناب مهدویت، زمینه ساز رشد فرد و جامعه است

عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت تصریح کرد: بی شک باور به آموزه های ناب مهدویت و به خصوص عمل به آن ها، زمینه ساز رشد فرد و جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان گفت: واقعیت آن است که به شدت محتاج به این هستیم که به آیات و روایات مربوط به موعود اُمم و دوران ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) مراجعه نموده و آن ها را بازخوانی کنیم.

 

وی افزود: یکی از مباحث بسیار مهم پیش از ظهور امام زمان(عج)که در روایات متعدد نیز بدان اشاره شده، به این موضوع اشاره دارد که فرج و گشایش همواره پس از این صورت می گیرد که مردم از اسباب عادی نااُمید شده و به تدریج این روحیه و تفکر در بین افراد جامعه شکل بگیرد که نیاز به قدرتی ماوراء برای گشایش در زندگی شان و خروج از بن بست ها دارند.

 

جعفری خاطرنشان کرد: به تعبیر دیگر، انقطاع از قدرت مادی بشر از مهم ترین زمینه سازان تحقق ظهور محسوب می شود؛ در واقع وقتی افراد از قدرت بشری خود نااُمید شده و به مرحله انقطاع برسند بر پایه احادیثی که در اختیار داریم خود این حالت در بین مردم از جمله علامات و نشانه های مهم ظهور به شمار می رود به این جهت که به این واسطه مردم به مباحث معنوی و ماوراء عالم، اعتقاد و امید افزون تری می یابند که در رأس این مباحث معنوی، اُمید به آمدن منجی عالم بشریت است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در یک دهه اخیر، وقوع حوادث و مسایلی از قبیل شیوع کرونا، سیل و زلزله، داعش و ... باعث شده تا حدودی این مسایل زمینه ساز تشدید نااُمیدی و افسردگی در بین بخش های گسترده ای از مردم جهان شود و بر این اساس توجه به امور معنوی و انتظار موعود نیز بیشتر شده است.

 

وی همچنین با اشاره به این که باور به آموزه های ناب مهدویت و به خصوص عمل به آن ها، زمینه ساز رشد فرد و جامعه است، بیان داشت: در دوره آخرالزمان جامعه بشری به تدریج از توسل به اسباب عادی و دلخوش کردن به امور ظاهری و دنیوی در حل مشکلات خود نااُمید شده و خود را مهیای آمدن موعود می کند و لذا باید تأکید کنم که انتظار فرج، ویژگی شاخص و کلیدی جامعه پیش از ظهور می باشد.

کد خبر 1256530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha