کانون‌های فرهنگی هنری نقش مهمی در نشاط و پویایی مساجد دارند/ کانون‌ها بچه‌ها را پای ثابت مسجد می‌کنند

حجت‌الاسلام محمدابراهیم با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری نقش مهمی در نشاط و پویایی مساجد دارند، گفت: استفاده از این ظرفیت نوجوانان و جوانان را پای ثابت مسجد یا اصطلاحاً مسجدی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین محمدابراهیم»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان  به مناسبت فرا رسیدن ۱۸ اسفندماه، سالروز تأسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به جایگاه اثرگذار این کانون‌ها در رشد و ارتقای کارکردهای مسجدی، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد با تدارک و برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع مخاطب نوجوان و جوان را جذب و همراه می کنند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اثرگذاری کانون های فرهنگی هنری در مساجد و  جوان‌سازی و نشاط‌بخشی به فعالیت های مسجدی، بیان کرد: عضویت بیش از دو میلیون و ۴۵۹ هزار نفر در ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور که عمدتا از نوجوانان و جوانان هستند، به خوبی این ادعا را ثابت می کند.

 

وی تصریح کرد: تاسیس ۱۲ هزار باب کتابخانه در جوار مساجد، تشکیل و ثبت ۱۱ هزار گروه هنری در رشته هایی همچون نمایش و سرود و نیز فعالیت در محورهای ادبی، چندرسانه ای، فضای مجازی، هنرهای تجسمی، اجرای طرح تلاوت نور از اقداماتی است که باعث شده برنامه کانون های فرهنگی هنری برای نوجوانان و جوانان جذاب و به نوعی پاتوق و محل حضور باشند.

 

ثبت یک هزار و ۳۴۴ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان تهران

حجت الاسلام محمدابراهیم با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار و ۴۰۰ مسجد در استان تهران و ثبت یک هزار و ۳۴۴ کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان، تأکید کرد: خوشبختانه، ارتباط تنگاتنگی میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برقرار است و رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد خود از ائمه جماعات فعال و اثرگذار است، ضمن اینکه امامان جماعت در هیئت امنای کانون فرهنگی هنری مسجد عضویت دارند و همین امر به تقویت فعالیت کانون های فرهنگی هنری کمک می کند.

 

وی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد همواره بر ظرفیت و توان کانون های فرهنگی هنری در رونق مساجد اتکاء داشته است، گفت: در همین راستا، مرکز رسیدگی به امور مساجد درصدد است همان گونه که فرمانده پایگاه بسیج جزء هیئت امنای مساجد است، مدیر کانون فرهنگی هنری هم عضو امنای مساجد باشد.

 

حجت الاسلام محمدابراهیم در ادامه ابراز کرد: بدون شک این اتفاق، ارتباط بهتر و متقابل میان این دو مجموعه را بیشتر می کند چراکه کانون های مساجد با برنامه های فرهنگی و هنری جذاب برای نوجوانان و جوانان در طراوات و نشاط فعالیت های مسجدی نقش بی بدیلی داشته و دارند و ظرفیت بی نظیر در مساجد هستند که نباید از  آن غفلت شود.

 

دستاوردها و ثمرات عضو شدن مدیران کانون ها در امنای مساجد

وی با اشاره به دیگر دستاوردها و ثمرات عضویت مدیران کانون های فرهنگی هنری در هیئت امنای مساجد، گفت: این اقدام، موجب فعال‌تر شدن و اداره کیفی‌تر و بهتر کانون های فرهنگی هنری در مساجد می شود و خانه های خدا از فیض فعالان فرهنگ و هنر انقلاب نیز بهره‌مند می شوند و تعامل و هم افزایی میان ارکان مسجد گسترش  می یابد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با ابراز خرسندی از تعامل و ارتباط تنگاتنگ میان این دو مجموعه، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد، طرح ها و برنامه هایی را اجرا کنیم که اعضای کانون ها به عنوان بچه های مسجدی فعال تر شوند نه اینکه صرفاً در کانون حضور یابند و فعالیت هنری داشته باشند، باید از بستر فعالیت های فرهنگی هنری نوجوانان و جوانان پای ثابت مساجد و اصطلاحاً مسجدی شوند.

 

 

 

کد خبر 1256545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha