برگزاری طرح نوروزی «آرامش بهاری» در ۳۰ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نوروزی «آرامش بهاری» در سه بقعه سطح یک، ۱۰ بقعه سطح دو و ۱۷ بقعه سطح سه اجرا می شود و طرح «ضیافت الهی» بلافاصله از روز پنجم عید در ۱۳ بقعه سطح یک و دو اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (عج)، اظهار کرد: با عنایت به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، ماه بزرگ میهمانی خدا، اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» به صورت همزمان، برگزار خواهند شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور تقویت باورهای دینی، ارتقاء فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات و انس با معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) ادارات، هیئت امناء و مدیران مراکز افق نسبت به اجرای هرچه بهتر برنامه های این طرح های نوروزی، اقدامات را انجام می دهند.

 

وی افزود: سطح بندی بقاع متبرکه در اجرای طرح ها با توجه به ظرفیت های بقاع متبرکه از لحاظ زیرساخت، امکانات، درآمد، نیروی انسانی و جمعیت زائر در سه سطح برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت می گیرد.

 

مومنی شاد به عنوان برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری مطلوب طرح ملی «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در این استان اشاره کرد و ادامه داد: غبارروبی و نظافت، فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو، قامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت، حضور مبلغ اعزامی و بومی، آئین جزء خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر قرآن کریم، جلسه تفسیر قرآن کریم، محفل انس با قرآن کریم و دعا خوانی و مناجات در دستور کار قرار دارد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از برپایی «خیمه‌های معرفت» طی ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان جهت پاسخگویی به سؤالات و شبهات مردم، اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، ترویج عفاف و حجاب و غرفه ویژه کودکان خبر داد و یادآور شد: مراسم تحویل سال نو را در بقاع متبرکه شاخص استان داریم و پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب نیز از بلندگوهای بقاع متبرکه پخش خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح نوروزی «آرامش بهاری» در سه بقعه سطح یک، ۱۰ بقعه سطح دو و ۱۷ بقعه سطح سه اجرا می شود و طرح «ضیافت الهی» بلافاصله از روز پنجم عید در ۱۳ بقعه سطح یک و دو اجرا خواهد شد.

 

مومنی شاد گفت: طرح «آرامش بهاری» ویژه نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز و تا چهارم فروردین‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد و با آغاز ماه مبارک رمضان، این طرح در قالب «ضیافت الهی» به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در لحظه تحویل سال مراسم های معنوی با قرائت دعا و برنامه های شادی با حضور مردم در امامزاده ها برگزار خواهد شد و «خیمه های معرفت» هم به مسائل شرعی پاسخ داده و مشاوره ها و مسابقه های فرهنگی برای کودکان، غرفه محصولات فرهنگی و صنایع دستی نیز از جمله فعالیت‌های این غرفه ها خواهد بود.

کد خبر 1256570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha