کسب معرفت نسبت به امام زمان مهمترین وظیفه منتظران ظهور است

حجت الاسلام کاظم لو گفت: ما باید تمام جلسات، جشن ها و مطالعات مان یک خط داشته باشد و آن کسب معرف و شناخت امام زمان (عج) است که مهمترین وظیفه منتظران ظهور است.

حجت الاسلام رضا کاظم لو- مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین در خصوص ویژگی منتظران ظهور گفت: وقتی منتظر امام زمان (عج) خصوصیات، اعتقادات و تقاضاهای امام را بشناسد، می داند چه مواردی مورد توجه و رضایت ایشان است و از این رو سعی می کند آنگونه باشد بنابراین اولین وظیفه منتظر امام زمان (عج) معرفت امام است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: ما باید تمام جلسات، جشن ها و مطالعات مان یک خط داشته باشد و آن کسب معرف و شناخت امام زمان (عج) است که وظیفه بسیار مهم است.

 

وی عنوان کرد: بعد از حصول شناخت، تطبیق رفتار و گفتارمان با مکتب امام عصر (عج) اهمیت دارد و این امر هم از وظایف ما در عصر غیبت است.

 

حجت الاسلام کاظم لو اعلام کرد: وظیفه دیگر ما دعاست، دعاهای وارده ای وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد از امام صادق (ع) سوال کردند وقتی منتظر امام دوازدهم هستیم چه دعایی را بکنیم که ایشان دعایی را فرمودند که اینگونه شروع می شود «اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ، لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ» که در این دعا از خدا معرفت درخواست می شود.

 

وی توضیح داد: با توجه به اهمیت این کسب معرفت، معلوم است که امام تابلوی راهنمای زندگی است بنابراین اگر این مهم را در زندگی داشته باشیم راه خود را پیدا می کنیم در غیر این صورت گم می شویم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین خاطر نشان کرد: تقویت جسم، روح و امکانات برای خدمت در مکتب امام عصر موضوع مهم دیگری است ما می دانیم یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به محضر حضرت حجت، خدمت به مردم است و این خدمت نیاز به فنون، دانش و مهارت دارد و کسانی منتظر واقعی هستند که خود را آماده این میدان از لحاظ کسب معارف می کنند و هر کسی هر فنی را می داند باید در این جهت تقویت کند تا در مکتب ایشان برای دین و دنیای مردم استفاده کند.

 

وی با اشاره به نقش مساجد در عصر غیبت اظهار کرد: در حکومت امام زمان (عج) مسجد محل حکومت است و حتی در مباحث اقتصادی هم در حکومت امام زمان (عج)، مسجد پایگاه است.

 

حجت الاسلام کاظم لو یادآور شد: همانطور که در دوران امیرالمومنین حضرت علی (ع) مسجد محل حکومت بوده و بدون موانعی به داد مردم می رسیدند در حکومت امام عصر هم اینگونه است بنابراین مسجد اساسی ترین مرکز تبلیغ دین است.

 

کد خبر 1256604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha