کتابخانه‌ها را به پایگاه‌های فرهنگی چندوجهی تبدیل کنیم

میرافضل، گفت: ایجاد فرهنگ مطالعه در کشور باید از دوره کودکی شکل بگیرد و با تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه های فرهنگی چندوجهی ضمن ایجاد جذابیت بیش از پیش، زمینه حضور در کتابخانه‌ها را برای دانش‌آموزان به عنوان یک امر واجب و ضروری فراهم کنیم.

سید بهنام میرافضل، در حاشیه طرح کتابخانه گردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان، اظهار کرد: همزمان با نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اجرای طرح «کتابخانه‌گردی» در استان خوزستان مانند سایر کشور، بخشی از توان سازمان دانش‌آموزی در کتابخانه مرکزی اهواز مستقر شد.

 

رئیس سازمان دانش‌آموزی خوزستان، افزود: با توجه به حضور دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها، ضمن برپایی غرفه، مهارت‌هایی توسط مربیان سازمان، به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

 

وی اضافه کرد: سازمان در راستای انجام مأموریت خود که تربیت اجتماعی است، به آموزش مهارت‌های امدادی، اجتماعی، هنری، اردوهای جهادی، فرهنگی، طبیعت گردی، سفرهای تربیتی، زیست و زندگی در طبیعت و امثال آن می‌پردازند.

 

میرافضل، از انعقاد تفاهم نامه سازمان دانش‌آموزی با کتابخانه مرکزی خوزستان خبر داد و تصریح کرد: در راستای توسعه همکاری‌ها و با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با رویکرد ویژه به دانش‌آموزان، مربیان سازمان، همکاران فرهنگی و خانواده‌های آنان و تعامل و همکاری هرچه بیشتر میان کتابخانه‌های عمومی و سازمان دانش‌آموزی، به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری هستیم.

 

وی عنوان کرد: با هم افزایی و همگرایی میان مجموعه نهاد کتابخانه‌ها و سازمان دانش‌آموزی می‌توان ضمن تشویق دانش‌آموزان به کتابخوانی، زمینه‌های رشد و بالندگی آنان را در جامعه فراهم کرد.

 

رئیس سازمان دانش‌آموزی خوزستان، با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) که می‌فرمایند «کتاب غذای روح بشر است»، ابراز کرد: کتاب وسیله‌ای برای رشد و تعالی افراد جامعه است و مطالعه آن می‌تواند دریچه‌های تازه‌ای از مسیر پیش روی انسان، بر روی مخاطب خود باز کند.

 

وی ایجاد بستر و شرایط حضور دانش‌آموزان و حتی سایر اقشار جامعه در کتابخانه‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد فرهنگ مطالعه در کشور باید از دوره کودکی شکل گیرد و با تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه های فرهنگی چندوجهی ضمن ایجاد جذابیت بیش از پیش، زمینه حضور در کتابخانه‌ها را برای دانش‌آموزان به عنوان یک امر واجب و ضروری فراهم کنیم.

 

میرافضل اذعان کرد: امری اثبات شده است که اولیای اهل مطالعه، فرزندان علاقه‌مند به مطالعه دارند، یعنی هرچقدر پدران و مادران به مطالعه کتاب اهمیت دهند به همان اندازه نیز انگیزه و رغبت فرزندان به کتابخوانی افزایش م۶ییابد.

 

وی با بیان اینکه فرزندان از والدین خود الگو می گیرند، یاد آور شد: حضور والدین دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها نیز در ترغیب و تشویق فرزندان به کتاب و کتابخوانی مؤثر است.

 

کد خبر 1256665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha