اعزام بالغ بر ۲ هزار دانش آموز و دانشجو به سرزمین نور

حجت‌الاسلام صدیق با بیان اینکه در نوروز در اردوگاه‌های عملیاتی جنوب و غرب کشور آمادگی لازم برای پذیرش زائران وجود دارد از اعزام بالغ بر ۲ هزار دانش آموز و دانشجو به سرزمین نور خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام صدیق- مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه قدس گیلان - شامگاه چهارشنبه( ۱۷ اسفند) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: سالانه حدود ۳۰ هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی کشور دیدن می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها تا فروردین ۱۴۰۲ حدود پنج هزار و ۷۰۰ نفر از گیلان در کاروان راهیان نور حضور پیدا می‌کنند افزود: با تدبیر فرماندهی سپاه قدس گیلان و پشتیبانی مالی و معنوی، ۵۲ اتوبوس از گیلان نیز در قالب راهیان مکتب حاج قاسم سلیمانی اعزام کردیم.  

 

صدیق ادامه داد: این تعداد از افرادی را که در قالب کاروان مکتب حاج قاسم سلیمانی به زیارت مزار این سردار شهید اعزام کردیم در طرح غربالگری حاج قاسم سلیمانی شرکت فعالی داشتند.

 

وی تصریح کرد: برای ایام عید نوروز نیز یعنی از دوم فروردین تا پایان این ماه در اردوگاه‌های عملیاتی جنوب و غرب کشور آمادگی لازم برای پذیرش زائران وجود دارد همچنین زمینه لازم را فراهم آوردیم تا خانواده‌هایی که با وسیله نقلیه شخصی در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کنند تا دو روز تغذیه و اسکان آنان رایگان باشد. 

 

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه قدس گیلان اضافه کرد: پیش‌بینی میکنیم حدود هزار و ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان و هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان سراسر گیلان از برنامه‌های راهیان نور بهره‌مند شوند.

 

صدیق راهیان نور را فرصتی مغتنم برای جهاد تبیین دانست و ابراز داشت: در هر کدام از کاروانها یک راوی و یک روحانی زائران را همراهی می‌کند و راویان از ایثار و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس خاطراتی را بیان می‌دارند و روحانیون نیز در حوزه مسائل شرعی، اقامه نماز جماعت، جلسات پرسش و پاسخ و جهاد تبیین تلاش دارند. 

 

وی اذعان کرد: در ایام کرونا برنامه‌ریزی خوبی برای سفرهای مجازی راهیان نور و حضور در یادمان‌های شهدا انجام گرفت و استان گیلان در این زمینه در مقایسه با سایر استانهای کشور واقعا پیشتاز بود.

 

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه قدس گیلان آخرین اخبار از  هجدهمین دوره جشنواره ملی رهاورد سرزمین نور را هم برشمرد و افزود: ۲۰ اسفند به نام روز راهیان نور نامگذاری شده و در همین زمینه برنامه‌ای استانی را در سپاه قدس گیلان با حضور راویان، خادمان نور و خانواده‌ها برگزار می‌کنیم.

 

صدیق با بیان اینکه جشنواره ملی رهاورد سرزمین نور در آبادان برگزار می‌شود عنوان کرد: بالای ۱۷ هزار اثر در قالب عکس، کلیپ، دلنوشته، نقاشی و شعر تاکنون توسط دبیرخانه این جشنواره جمع‌آوری شده است و دو نفر از گیلان برای مراسم اختتامیه کشوری به آبادان اعزام خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه استان گیلان اردوگاه مستقلی را با ۸۰۰ تخت و امکانات مناسب در مناطق عملیاتی کشور دارد خاطرنشان کرد: کسانی که میخواهند با کاروانهای راهیان نور همسفر شوند باید جهت ثبت‌نام به پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج مراجعه نمایند و معرفی نامه خود را برای اردوگاه دریافت کنند.


پایان پیام/

کد خبر 1256702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha