اجرای نهضت درختکاری در بقاع متبرکه و امامزادگان/ نهالستان دانش‌بنیان در امامزاده «روشن‌آباد» به کمک اقتصاد و منابع‌طبیعی گلستان آمد

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد با بیان اینکه در سال‌های اخیر ۲۰۰ هزار اصله نهال توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه گلستان در استان غرس شده است، گفت: لازم است نهضت درختکاری در بقاع متبرکه و امامزادگان راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با اشاره به ورود اوقاف به امر درختکاری اظهارکرد: درختکاری و حراست و حفاظت از منابع طبیعی سیره معصومین (ع) بوده و همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: برای ترویج فرهنگ درختکاری مردم و مسئولان باید پای کار باشند و لازم است تا نهضت درختکاری در بقاع متبرکه و امامزادگان راه اندازی شود و بسترهای موردنیاز آن را باید فراهم کنیم.

 

وی افزود: یکی از کارهای خوب مجموعه اوقاف و امور خیریه استان انعقاد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری و ایجاد نهالستان دانش‌بنیان در امامزادگان عبدالله (ع) و فضل‌الله (ع) «روشن‌آباد» شهرستان کردکوی است. در این نهالستان صنوبرهای بومی منطقه به صورت کشت سلولی و تلفیقی تولید می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد ادامه داد: این گونه منحصر به فرد به ثبت رسیده و مختص گلستان است. این گونه مقاومت بالایی نسبت به شوری دارد و رشد آن ۳ برابر بیشتر از دیگر گونه‌های صنوبر است.

 

وی گفت: طبق قرارداد این نهالستان تا سال ششم فعالیت باید ۶۰۰ هزار اصله نهال تولید کند تا از عواید آن به نفع موقوفات استفاده شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: تا کنون این اداره کل حدود ۲۰۰ هزار اصله درخت را در استان غرس کرده که در برخی شهرها از جمله آزادشهر به مرحله برداشت صنعتی رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد منابع مالی پایدار برای موقوفات، مساجد و ... لازم است شبکه روحانیت، درختکاری را ترویج کنند.

 

کد خبر 1256769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha