لزوم توجه کانونهای مساجد به بیان دستاوردهای انقلاب در قالب هنر

علیزاده گفت: استمرار فعالیت های مذهبی، فرهنگی و هنری کانونهای مساجد با استفاده از ظرفیت های روز و متناسب با نیاز نسل امروز قطعا در انتقال مفاهیم انقلاب و به ویژه روحیه ایثار و شهادت تاثیرگذار است.

حسن علی زاده-فرماندار بشرویه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمان پیامبر مسجد مدینه نه تنها مرکز سیاسی- عبادی به شمار می رفت بلکه محور تمام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مردم نیز قرار گرفته بود و این نقش و جایگاه دینی و اجتماعی از همان ابتدا تاکنون برای مساجد تعریف شده است.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌های مساجد ادامه داد: پیوند کانون های فرهنگی و هنری با مساجد ظرفیتی برای تقویت و ارتقای شاخصه های فرهنگی در گام دوم انقلاب است.

 

فرماندار شهرستان بشرویه گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه اهمیت و جایگاه کانون های مساجد افزایش یافته و این کانون ها می توانند امروز در برابر آسیب های اجتماعی و توطئه های دشمنان با اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی به خوبی مقابله کنند.

 

وی با بیان اینکه مسجد مهمترين سرمايه انقلاب اسلامي است که باید در اختیار مردم و به ویژه نسل جوان باشد، افزود: تدارک، برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع براي جذب گروه سنی کودک، نوجوان و جوان باید مورد توجه قرار گیرد و قطعا اجرای سرود، نمايش فيلم‌های ارزشی و ... می تواند در این راستا تاثیرگذار باشد.

 

فرماندار بشرویه نقش کانون های مساجد را در جهاد تبیین پررنگ دانست و گفت: فعالیت ها و جلسات کانون های مساجد در قالب هنر و فرهنگ می تواند به بیان دستاوردهای انقلاب نیز بپردازد.

 

وی بیان داشت: در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی مساجد همیشه محور تحولات و اتفاقات بزرگ بوده و در زمان جنگ تحمیلی یکی از مهمترین اماکن اعزام رزمندگان به جبهه های حق علیه باطل به حساب می آمده است.

 

فرماندار بشرویه گفت: استمرار فعالیت های مذهبی، فرهنگی و هنری کانون های مساجد با استفاده از ظرفیت های روز و متناسب با نیاز نسل امروز قطعا در انتقال مفاهیم انقلاب و به ویژه روحیه ایثار و شهادت تاثیرگذار خواهد بود همان گونه که تمامی شهدای ما برخاسته و تربیت شده از فرهنگ مساجد بوده اند.

 

علی زاده اظهار داشت: خوشبختانه در شهرستان بشرویه با وجود مردمانی مذهبی در هر کوی و برزن یک مسجد وجود دارد و در حال حاضر 22 کانون فرهنگی هنری در این شهرستان فعال است.

 

وی افزود: این کانون ها با هم افزایی مناسب بین ائمه جماعات، اهالی محل و استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان، اقدامات بسیار خوبی به ویژه در رویدادهای فرهنگی داشته اند و تمام تلاش خود را در زمینه جذب حداکثری نوجوانان و تشریح و تببین مسائل دینی و بستر سازی و بسط معنویات و موازین اخلاقی و همچنین تشریح مسائل روز جامعه را به کار گرفته اند.

 

فرماندار شهرستان بشرویه ادامه داد: عضویت بیش از 2 هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد که عمدتا از نوجوانان و جوانان هستند اثبات کننده این ادعاست که اقدامات ارزنده ای در این کانون ها در حال برگزاری است و باعث شده برنامه کانون های فرهنگی هنری در مساجد بشرویه برای نوجوانان و جوانان جذاب بوده و مساجد برای نسل جوان در این شهر به نوعی پاتوق و محل حضور تبدیل شود.

 

علی زاده در پایان گفت: باتوجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم و وجود جوانان باانگیزه و دغدغه مند در شهرستان بشرویه امید است فعالیت های موثرتری در مساجد و با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گیرد.

 

 

کد خبر 1256786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha