تفکرات فلسفی حکیم نظامی، به تمدن نوین اسلامی کمک شایانی کرده است

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه هر تمدنی از دو عنصر دانش و فرهنگ شکل گرفته و قدرتمند شده است، گفت: حکیم نظامی با تفکرات فلسفی خود به تمدن نوین اسلامی کمک شایانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عباس سرشته -سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی- شامگاه پنج‌شنبه در آیین بزرگداشت حکیم نظامی گفت: نقش ادبیات فارسی در تمدن بزرگ اسلامی و ایرانی بی‌بدیل است.

 

 

وی با بیان اینکه حکیم نظامی، یکی از شاعرانی‌ست که در تمدن اسلامی به خصوص نقطه‌های طلایی تمدن اسلامی در قرن ششم و هفتم نقش کلیدی داشته است، افزود: تمدن‌ها بر مبنای دو عنصر دانش و فرهنگ شکل می‌گیرد.

 

 

حجت‌الاسلام سرشته با بیان اینکه هر تمدنی از دو عنصر دانش و فرهنگ شکل گرفته و قدرتمند شده است، افزود: اقتصاد و جنگ‌افزارهای نظامی هیچ‌وقت تمدن ساز نبوده است.

 


سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه فرهنگ و دانش همواره تمدن‌های انسانی را رقم زده و همچنان قدرتمند جلو آماده، اظهارکرد: حکیم نظامی از کسانی است که با داستان‌سرایی‌ها و نگاه حکیمانه به آموزه‌های اجتماعی و قرآنی توانست شاعران زیادی را به این حوزه وارد کند.

 


وی تاکید کرد: حکیم نظامی با شاعران ارزشمند دوران خود توانست به تمدن نوین و طلایی اسلامی کمک شایانی کند و می‌توان گفت نقش این شاعر پارسی گوی در قرن ششم و هفتم در این عرصه کلیدی بوده است.

 

 

این مراسم که با سخنان "صادقی‌زاده" نظامی پژوه و شعرخوانی و نقالی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد همراه بود، با تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده پویش حکیم نظامی پایان یافت.

 

 

کد خبر 1256833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha