خدمت به محرومان جامعه از بالاترین عبادات است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی برضرورت دستگیری از نیازمندان در آستانه سال جدید تاکید کرد و گفت: خدمت به محرومان جامعه و حل مشکلات آنان یکی از بهترین توفیقات و بالاترین عبادات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی - امام جمعه بندر آستارا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن شرح فراز دیگری از صلوات شعبانیه و با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو، به ضرورت رسیدگی به فقرا و نیازمندان و مواسات و همدلی با تنگدستان پرداخت.

 

وی به بیانات کوتاه اما مهم و تأثیرگذار رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری در خصوص مسموم کردن تعدادی از دانش‌آموزان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: حمایت پدرانه رهبر عزیزمان از فرزندان انقلاب اسلامی و جنایت خواندن این اتفاق در کنار دستور اکید برای شناسایی و اشد مجازات برای عوامل این جنایت بزرگ، آب پاکی را روی دست دشمنان ریخت.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا تصریح‌کرد: در حوادث گذشته مثل اغتشاشات و فتنه‌ها، رهبر انقلاب اسلامی بسیاری از متهمان را که از سر جهل و یا هیجان اقداماتی کرده بودند را مورد عفو و بخشش قرار می‌دادند ولی در این مورد کوچک‌ترین مماشات و مسامحه‌ای نکردند و دستور دادند مجازات کسانی که در این حادثه دست دارند باید موجب عبرت دیگران بشود تا دیگر جرأت نکنند با فرزندان معصوم این آب و خاک چنین کاری بکنند و امنیت روانی خانواده ها را بر هم بزنند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی ضمن گرامیداشت ۱۴ اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) وهفته احسان و نیکوکاری از اقدامات صورت گرفته کمیته امداد آستارا در کمک به نیازمندان، تهیه جهیزیه و حمایت از کسب و کارهای خانگی مددجویان و محرومان تقدیر و تشکر کرد و افزود: خدمت به محرومان جامعه و حل مشکلات آنان یکی از بهترین توفیقات و بالاترین عبادات است.

 

وی ۱۵ اسفند و هفته منابع طبیعی را نیز گرامی‌داشت و به طرح بزرگ ملی کاشت یک میلیارد نهال در طول چهار سال به دستور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: اگر هر ایرانی به طور میانگین سه نهال بکارد این عدد بزرگ به راحتی محقق می‌شود و علاوه بر آثار بسیار ارزشمند توسعه بافت سبز جنگلی کشورمان، باعث ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در محافل و سازمان‌های بین‌المللی محیط زیست خواهد شد.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره مجدد به مشکل ترافیک و ازدحام تریلی‌ها در پایانه باربری و سطح جاده‌ها و خیابان‌های شهر آستارا، تاکید کرد: علی‌رغم همه اقدامات خوب انجام گرفته در این حوزه و پیگیری‌های مختلف مسئولان زحمتکش، متأسفانه همچنان شاهد ترافیک سنگین روزانه و مشکلات فراوان دیگر هستیم.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی اظهارکرد: چند روز دیگر تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود و با ورود حجم بسیار زیاد مسافران به شهرستان آستارا و ترافیک موجود، یقین دارم که ورود به شهر عملا غیر ممکن خواهد بود و مشکلات بسیار زیادی برای همشهریان و هموطنان گرامی پیش خواهد آورد و برای حل این مشکل، دست به دامن مسئولان استانی و نماینده محترم ولی فقیه در استان شدم تا شاید با پیگیری‌های ایشان این معضل حل و برطرف شود.

 

کد خبر 1256913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha