کانون های فرهنگی و هنری، نشاط اجتماعی در مساجد ایجاد کرده اند

تمنایی با اشاره به دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: این مراکز در جذب جمعیت و ایجاد نشاط اجتماعی کارآمد بوده اند.

«علی تمنایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با بیان اینکه کیفی سازی فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری تا حدی رقم خورده، اظهارداشت: این مراکز از مهمترین مراکز پویا مساجد به حساب می آید که در جذب نسل جدید و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری نقش داشته اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: مساجد جایگاه مهم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارند که احیا این ظرفیت ها نیازمند همبستگی و مشارکت عمومی در همه گروه های سنی به ویژه جوانان و نوجوانان است که مراکز فرهنگی مساجد در این حوزه کارآمدند.

 

وی ادامه داد: این مراکز در جذب جمعیت و ایجاد نشاط اجتماعی کارآمد بوده اند و با بهره گیری از ظرفیت های این مراکز قادر به رسیدن به نقطه عطف و سطح بالایی از کارکردهای مسجد هر محله خواهیم بود.

 

تمنایی به جایگاه کادرسازی و تربیتی مساجد و کانون های فرهنگی و هنری اشاره کرد و اذعان داشت: فعالیت های کیفی این نهادهای فرهنگی و هنری می تواند جوانان و نوجوانان را بر اساس استعدادیابی و کمک معنوی و رشد اعتقادی به سرمایه اجتماعی تبدیل کند.

 

به اعتقاد وی، کانون های مساجد در حوزه فرهنگی و هنری جایگاه مهمی دارند و یکی از مراکز مهم در توسعه فرهنگی استان اصفهان همین کانون ها هستند.

 

خدمت صادقانه بچه های مسجد

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به فعالیت های بچه های مساجد اشاره کرد و اقدامات آنان را صادقانه و سرشار از ایمان و تواضع دانست.

وی ادامه داد: حمایت از تلاش تیم های اجرایی کانون های مساجد برای تداوم فعالیت ها لازم است که مراکز دارای شناسه اقتصادی می توانند از حمایت های طرح های فرهنگی بهره مند شوند.

 

کد خبر 1256942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha