فعالیت ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مرکزی

انقانی از فعالیت ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی خبر داد.

مرتضی انقانی، ضمن تبریک به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ستاد کانون های مساجد کشور در 18 اسفند 1371 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و امسال سی امین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی تا کنون 594 کانون فرهنگی را تاسیس، راهبری، هدایت و حمایت کرده است، افزود: در سی امین سالگرد نیز 5 کانون در سطح استان افتتاح می شوند.

 

وی با بیان اینکه ۳۳0 کانون معادل ۵۶ درصد، شهری و 264 کانون معادل 44 درصد روستایی هستند، افزود: پیش‌بینی شده سال آتی ۲ هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور ایجاد شود که سهم استان مرکزی حدود ۵۰ کانون است.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در بیش از 93 درصد از کانون ها کتابخانه داریم، بیان کرد: این کتابخانه ها به دو دسته مخزن دار و کتابخانه باز تقسیم می شوند.

 

انقانی میانگین سنی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی را ۴۳ سال عنوان کرد و ادامه داد: امید است در راستای جوان‌گرایی مدیران بیش از پیش گام برداشته شود.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطر نشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی حدود 40 هزار نفر عضو فعال دارند که این اعضا بیشتر قشر جوان و نوجوان هستند.

 

وی همچنین به حضور و فعالیت هنرمندان در کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: ۳۸۰ هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع دستی، طراحی، نقاشی، خیاطی، نویسندگی، گروه سرود و... در کانوهان‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی فعالیت دارند.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه برنامه های هفته گرامیداشت و سالروز تاسیس کانون های مساجد با شعار «کانون‌های مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی»، برگزار می شود، گفت: برنامه‌های مختلفی در این هفته در استان مرکزی پیش‌بینی شده است که با حضور اعضای کانون ها در نقاط مختلف شهری و روستایی برگزار خواهد شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با تاکید بر اینکه راهبرد اصلی و مهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و استان مرکزی در سال جدید، هویت بخشی، بهبود و تعالی سازمانی، سازماندهی و شبکه‌سازی کانون‌های مساجد و جریان آفرینی و توانمندسازی هنری است، ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوی توانمند امام جماعت هستند و قرآن در راس امور و برنامه های ما قرار دارد.

 

انقانی با تاکید بر اینکه بیشتر فعالیت های کانون های مساجد با رویکرد قرآنی انجام می شود، افزود: برگزاری مسابقات قرآن، مخافل قرآنی کلاس های قرآن از جمله روخوانی و روانخوانی، فعالیت نشریه بهوسه ای بر آسمان ویژه آموزش قرآنف برگزاری تلاوت نور که بزرگترین و کم هزینه ترین و پرمخاطب ترین فعالیت مساجد است از جمله برنامه های قرآنی کانون ها در طول سال است.

کد خبر 1257008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha