بیش از ۸۵ هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی و  هنری مساجد استان هستند

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۶۹ درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در مناطق روستایی و عشایری فعالیت دارند، گفت: بیش از ۸۵ هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام مهدی پودینه مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان پیش از خطبه های نماز جمعه زاهدان بیان داشت: در سال ۱۳۷۲ شورای  انقلاب فرهنگی کشور در راستای پاسخگویی به دغدغه های مقام معظم رهبری مصوبه ای را داشتند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را موظف کرد که در بستر مسجد یک نهادی تاسیس شود به نام کانون های فرهنگی و هنری مساجد.

 

وی افزود: به تبع آن کانون های فرهنگی و هنری در سراسر استان تاسیس شد که هم اکنون بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعالیت دارند که از آمار هزار و ۴۰۱ باب کانون مخصوص مساجد شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجدسیستان و بلوچستان  بیش از ۸۵ هزار نفر عضو کانون  های فرهنگی و  هنری مساجد استان هستند، یادآور شد: ۶۱ نفر  هر کانون فرهنگی و هنری در استان سیستان و بلوچستان عضو دارد که اکثر آنها جوانان و نوجوانان هستند که در مساجد کار فرهنگی و هنری انجام می دهند.

 

پودینه با اشاره به اینکه ۶۹ درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در مناطق روستایی و عشایری فعالیت دارند،  ادامه داد: در مناطق مرزی استان سیستان وبلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان کانون فرهنگی و هنری فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه تاسیس کتابخانه یکی از وظایف کانون فرهنگی و هنری در مساجد است، افزود: ۶۱۴ باب کتابخانه در کانون های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان مجوز فعالیت دارند.

 

 

کد خبر 1257040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha