باید با نگاهی فرهنگ‌ سازانه به سمت افزایش مشارکت اجتماعی، نشاط و تعاملات مردمی حرکت کنیم

جسری،گفت: باید با نگاهی فرهنگ‌سازانه به سمت افزایش مشارکت اجتماعی، نشاط و تعاملات مردمی حرکت کنیم.

حسین جلیلی،در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به ایجاد فرهنگ نشاط اجتماعی در جامعه ،گفت: زمانی که مردم جامعه‌ای از نشاط اجتماعی برخوردار باشند، وفاق، همبستگی، تعلق اجتماعی، تعاملات اجتماعی مطلوب، رضایت از زندگی و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش پیدا کرده و طبیعی است که به موازات آن، آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می یابد و انگیزه برای کار و تلاش افزایش می یابد و در نتیجه، چنین جامعه ای، مسیر پیشرفت و ترقی را طی می کند.

 

 سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، افزود: نشاط در زندگی، احساس خوشبختی، اعتماد متقابل، احساس تعهد و موارد مشابه، همه در یک دسته فرهنگی قرار داشته و نشانه نگرش فرد به خود و جهان پیرامون است و سطح پایین نشاط اجتماعی به گرایش‌ های منفی نسبت به جامعه مربوط می‌ شود.

 

وی خاطر نشان کرد: برقراری گسترده روابط اجتماعی، گسترش مشارکت ‌های مردمی و هدفمندی جامعه از آثار نشاط اجتماعی است و نشاط اجتماعی، حاصل عواملی است که از جامعه ‌ای به جامعه ‌ای دیگر متفاوت بوده و این تفاوت ناشی از فرهنگ جوامع است.

 

جلیلی ، با اشاره به اینکه در آستانه آغاز سال نو،قرار گرفتیم، تصریح کرد: با اجرای برنامه کاروان های شادی نوروزی در محلات و معابر پُر تردد شهر به استقبال بهار میرویم تا باعث افزایش نشاط اجتماعی در جامعه شویم.


 سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال بخش‌هایی مختص خانواده‌ها و کودکان اختصاص دادیم ، تصریح کرد:هدف اصلی این برنامه، افزایش نشاط اجتماعی است، زیرا به دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن، ارتباطات اجتماعی طی دو سال اخیر، بسیار کمرنگ شده و مردم دچار مشکلات همچون افسردگی شده اند .

 

وی در پایان گفت: امـروزه نشاط اجتماعی از مؤلفه های رفاه اجتماعی است و بیش از مداخالت پزشکی و روانــی به عوامل اجتماعی و اقتصادی وابسته بوده و در عین حال یکی از مفاهیم محوری توسعه پایدار است  لذا جامعه شاداب و بانشاط می توان به اهداف مهم در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دســت یابد .

کد خبر 1257080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha