درختکاری به کمک اقتصاد خانواده ها می آید

مدیر منابع طبیعی فاروج گفت: امسال رویکرد هفته درختکاری با انتخاب نوع مثمر، کمک به اقتصاد خانواده ها بوده است.

جلیل سیدی -مدیر منابع طبیعی فاروج- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی  بیان کرد: در سال‌های گذشته بعضی از گونه هایی که در هفته درختکاری توزیع می شد نیاز آبی بالایی داشت و  برای اصلاح شرایط، رویکرد امسال در کشت درخت، استفاده از نهال های مثمر با نیاز آبی پایین بوده است.

 

وی افزود: در کنار این مهم، در انتخاب نوع نهال هم به موثر بودن آن در اقتصاد خانواده ها توجه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه  در گذشته در شهرستان درختان بی شماری از نوع سنجد و توت کاشته می شد که به فراموشی رفته بود، گفت: کمک به توسعه نوغانداری و استفاده از محصول نهال هایی که کاشته می شود زمینه ساز توزیع نهال های سنجد  و توت در شهرستان شد.

 

سیدی افزود: کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در ترسیب کرین است و در این راستا کشت یک میلیارد درخت طی چهار سال در سطح کشور هدف گذاری شده که سهم استان خراسان شمالی 16 میلیون و شهرستان فاروج دو هزار اصله نهال است.

 

وی با بیان اینکه امسال در هفته درختکاری کارهای مقدماتی با توزیع نهال های مثمر برای تحقق سهمیه سالانه این طرح که از سال آینده اجرایی می شود آغاز شده است، بیان کرد: شهرستان ظرفیت خوبی در حوزه کشت گونه صنوبر دارد که با توجه به اقتصادی بودن این نوع، برنامه ریزی برای گسترش کشت آن در راستای کمک به اقتصاد خانوارها انجام شده است.

 

سیدی گفت: تولید قلمه صنوبر از سوی خود کشاورزان طرحی است که مقدمات آن فراهم شده و با تحقق آن این زراعت رونق بیشتری می یابد.

کد خبر 1257086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha