کانون های مساجد یک شبکه اجتماعی موثر در جامعه است

افشارچی با بیان اینکه کانون های مساجد یک شبکه اجتماعی موثر در جامعه است، گفت: تمام فعالیت های فرهنگی و هنری در مسجد به نماز ختم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان عصر امروز  در دیدار مدیران کانون های مساجد اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون های مساجد وابسته به مسجد و دلبسته نظام هستند به عنوان شبکه اجتماعی قوی کارهای بزرگی می توانند انجام دهند.
 
 
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات نظام این است که کارها را حالت حاکمیتی کرده است، گفت: در قضیه مسمومیت ها همه انتظار دارند که حاکمیت مشکل را حل کند و علیرغم تمام تلاش های ما اگر بتوانیم از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده کنیم این مشکل زودتر حل خواهد شد. 
 
 
استاندار زنجان با اشاره به اینکه خود ما از ظرفیت مردمی غفلت کردیم و باید کارها را به سمت مردم هدایت کنیم، افزود: یکی از مراکزی که می تواند به ما کمک کند شبکه اجتماعی و ارتباطات چهره به چهره با مردم داشته باشیم، کانون های مساجد است. 
 
 
وی ادامه داد: وقتی قرآن تلاوت می شود، زیبایی های قران موجب درک مفاهیم قران می شود و در مورد کانون ها نیز این تمثیل صادق است در کانون ها نیز کلاس های متنوعی برپا می شود که دری برای ورود به مساجد است. 
 
 
افشارچی با اشاره به اینکه زیبایی های هنری دری برای ورود بچه ها به مساجد است، گفت: کار مدیران کانون ها خطیر است که باید این کلاس ها و اموزش ها به نماز بچه ها در مسجد ختم شود.
 
 
وی اضافه کرد:مسجد و مراکز فرهنگی در جوار مساجد ظرفیت خوبی است که می تواند بچه ها را جذب به مسجد کند و این مرکز فرهنگی بابی برای ورود و بندگی خداوند است. 
 
 
 
افشارچی در پایان خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده استان به موضوع فرهنگی توجه ویژه ای خواهد شد که به کانون های مساجد نیز نگاه ویژه می شود، همچنین برخی تجهیزات مازاد استانداری نیز در اختیار کانون ها قرار می گیرد. 
 
 
در پایان از تعدادی از مدیران فعال تجلیل شد.
کد خبر 1257103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha