آثار هنری یک کانون فرهنگی در جیرفت روی سفره هفت سین مردم

ملیحه یونس زاده مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (ع) محله رهجرد جیرفت است که منتظر شغل نماند و با همت، هنر و پشتکار به درآمدزایی رسید.

خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان _ مهدیه شعبانی؛

یکی از مشکلات مردم به ویژه قشر جوان، اشتغال است، مسئله اشتغال و کارآفرینی آنچنان اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۸ در دیدار با کارگران و کارآفرینان فرمودند؛ یکی از این مشکلات یقیناً وجود بیکاری و عدم اشتغال است. رونق دادن به اشتغال و تشویق کارآفرینان و ایجاد بنگاه‌های کاری هم یکی از این کارهای لازم است. این در منطق جمهوری اسلامی یک تلازم را نشان میدهد. در منطق کشورهای مادی اینجور نیست.
 
یکی از راه های اشتغال، مهارت آموزی است و مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (ع) سعی کرده تا با برپایی کارگاه های آموزشی فنی و حرفه‌ای و همچنین کارآفرینی به اشتغال جوانان کمک کند.
 
ملیحه یونس زاده بانوی مسجدی است که از سال ۹۳ تاکنون به عنوان مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (ع) محله رهجرد جیرفت فعالیت دارد.
 
 
 
 
او می گوید؛ شیوع کرونا به تعطیلی مسجد انجامید و من خانه نشین شدم تصمیم گرفتم اوقات فراغت خود و فرزندانم را به نحوی پر کنم بنابراین با توجه به علاقه ای که به نقاشی داشتیم از طریق مجازی کار نقاشی بر روی سفال و شیشه را فرا گرفتیم.
 
 
 
 
از آنجایی که مکانی برای عرضه محصولات به صورت حضوری وجود نداشت بنابراین سعی کردم آثار تولیدی را از طریق مجازی به فروش برسانم.
 
 
 
به گفته او؛ یکی از مشکلاتش تهیه مواد اولیه به دلیل نایاب بودن در شهر جیرفت و همچنین هزینه های زیاد خرید این مواد است.
 
 
 
 
یونس زاده می گوید؛ برای تهیه برخی از مواد اولیه تولید آثار هنری که در شهر جیرفت نایاب است مجبور هستم از تهران یا همدان تهیه کنم که به دلیل هزینه بالای حمل و نقل مقرون به صرفه نیست.
 
 
 
 
او می گوید؛ روی هم رفته از فروش این آثار راضی هستیم چون مشتری پسند هستند و مخصوصا در ایام نزدیک به عید نوروز فروش خوبی داریم.
 
 
 
به گفته او؛ این آثار هنری به صورت دیوار کوب، آیینه، بطری های زیبا و سفره هفت سین و قاب روی میزی به بازار عرضه می شوند.
 
 
 
یونس زاده می گوید؛ امروز فرزند خودم که عضوی از کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (ع) هزینه تحصیل خود در دانشگاه را با فروش این آثار تامین می کند.
 
 
 
او می گوید؛ غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مسجد از رویکرد فعالیت های کانون باب الحوائج (ع) است و من محور برنامه های اوقات فراغت تابستانی را برگزاری دوره های آموزش کار آفرینی قرار داده ام.
 
به گفته او؛ تاکنون دوره های آموزش خیاطی، پته دوزی و بافتنی برای بانوان و دختران نوجوان و جوان برگزار کرده و برای پسران نیز با همکاری اداره فنی و حرفه ای و پایگاه مقاومت بسیج برادران دوره های آموزشی تعمیر لوازم خانگی، تعمیر تلفن همراه، برق کشی ساختمان و پرورش قارچ را برگزار کرده است.
کد خبر 1257107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha