نماز از راه های مهم حفظ جامعه از آسیب های اجتماعی است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نماز از راه‌های مهم حفظ جامعه از آسیب های اجتماعی است گفت: نماز انسان را بیمه می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، آیت الله رسول فلاحتی  - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت- امروز(یک‌شنبه، ۲۱ اسفند) در اجلاسیه سراسری نماز شهرستان لنگرود که در دانشکده پرستاری و  پیراپزشکی شهرستان برگزار شد، با اشاره به رزق کریم از دیدگاه آیات و روایات، گفت: رزق کریم رزقی است که دائمی، بی‌منت، وسیع، خالص و پاک باشد.

 

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: در تعالیم گفتند عبادت هفتاد جز دارد، بالاترین جز آن این است که رزق انسان خالص و پاک و حلال باشد.

 

آیت الله فلاحتی ادامه داد: رزق کریم از رهگذر این بدست می‌آید، کسانی که دو کار انجام می‌دهند، نماز می‌‌خوانند و بنده خدا هستند و آنچه‌ ما به آنها داده‌ایم در راه خدا انفاق می‌کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه هر کاری باید رنگ خدایی داشته باشد، تصریح کرد: کسی که نماز می‌خواند و انفاق می‌کند، مومن واقعی است و از جایگاه و درجه خاصی نزد خداوند برخوردار است. مورد رحمت الهی و رزق کریم در پیش رو اوست.

 

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه نمازخوان باید اجتماعی و به فکر مردم باشند، اذعان کرد: در کنار دین، نماز سرتاسر اجتماعی است و میان نماز و نیاز جامعه ارتباط وجود دارد و آثار تخریبی اهل نماز و مسجد و دیانت در جامعه از همه طبقات کمتر است و این نماز است که انسان را بیمه می‌کند.

 

آیت الله فلاحتی گفت: نماز روح انسان را متعالی می‌کند و  امام راحل حتی در بستر مرگ هم نماز می‌خواند.

 

گفتنی است، عطرافشانی و گلباران گلزار مزار شهدا، شرکت در اجلاسیه شهرستانی نماز، شورای اداری و دیدار با خانواده معظم شهدا، روحانیون و فعالان فرهنگی و مردم شهرستان لنگرود از دیگر برنامه‌های سفر شهرستانی ایت الله فلاحتی به لنگرود است.

کد خبر 1257175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha