اولیای دانش‌آموزان استثنایی در کردستان مدرسه یار می‌شوند

محمدی از اجرای طرح مدرسه یاری اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در راستای ارتقای مشارکت وهمفکری خانه و مدرسه خبر داد.

طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با تاکید بر تقویت نقش انجمن‌های اولیا و مربیان از طریق جلب مشارکت عمومی والدین اظهار کرد: بهره‌مندی از توانایی اولیای دانش‌آموزان در جهت ارتقای کیفی برنامه ها و خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی و پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه از اهداف اجرای این طرح است.
 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: با هدف بهره‌مندی واحدهای آموزشی از ظرفیت‌ها و قابلیت های اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه در سطح استان 113 نفر از اولیاء  توانمند ومتخصص در 20 مدرسه مستقل استثنایی در اجرای این طرح شرکت کردند.


محمدی با برشمردن مشارکت خانواده در امور مدرسه  به عنوان راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی، افزود: تربیت امر خطیر و مهمی است که عناصر بسیاری در آن دخیل‌اند واین مسئولیت سنگین به تنهایی و بدون یاری و مساعدت اولیا بویژه در مدارس با نیازهای ویژه محقق نمی‌شود.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های بسته تحولی «توسعه مشارکت‌ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن آموزش وپرورش استثنایی» و با هدف بهره مندی واحدهای آموزشی از ظرفیت ها و قابلیت های اولیاء این برنامه در مدارس اجرا می شود.
 

وی گفت: براین اساس اولیایی در برنامه «مدرسه یاری» مشارکت دارند که در حوزه سلامت، تربیت بدنی، توان بخشی، هنری، فنی و ...تخصص و مهارت داشته باشند و بر اساس تخصص، علاقه و نیازهای مدرسه، خدمات تخصصی، علمی و مهارتی خود را ارایه کنند.
 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید برتوسعه مشارکت اولیا در آموزش و پروش به عنوان امری مهم و اجتناب ناپذیر،تصریح کرد: سیستم آموزش مدارس با نیازهای ویژه بر مبنای مشارکت‌های عمومی طراحی شده است.
 

محمدی گفت:حضور اولیا و مشارکت آن‌ها در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی جزو اصول اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پیوند عمیق بین اولیا و مربیان زمینه‌ساز ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.
 

وی افزود: برنامه همیار معلم اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز در راستای موفقیت دانش‌آموزان  و ایجاد انگیزه در امر تحصیل با مشارکت خانواده و مدرسه اجرا می‌شود‌.
 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: به منظور تحقق اهداف نظام تعلیم وتربیت، عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین و برنامه درسی برنامه اولیای همیار معلم با مشارکت 126 نفر از اولیای دانش آموزا استثنایی اجرا شد.

کد خبر 1257232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha