رئیس فدراسیون انجمن های اسلامی نیوزیلند،گفت که از زمان حملات به مساجد، نفرت آنلاین نسبت به مسلمانان در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «1news»، وزارت امور داخلی «نیوزیلند» در هفته جاری گزارش افراط گرایی خشونت آمیز دیجیتالی 2022 را که بخشی از آن مربوط به هدف قرار دادن مسلمانان در فضای مجازی است، منتشر خواهد کرد.

 

عبدالرزاق،رئیس فدراسیون انجمن های اسلامی نیوزیلند، گفت که از زمان حملات به مساجد، نفرت آنلاین نسبت به مسلمانان در حال افزایش است.

 

وی در این باره افزود: من آنها را گلوله های کلامی می نامم ؛آنها بر جوانان تاثیر می گذارند، بر زنان تاثیر می گذارند، بر افراد مسن تاثیر می گذارند، بر جامعه تاثیر می گذارند و نفرت ایجاد می کنند.

 

عبدالزراق به توهین کلامی آنلاین یا سخنان ناشی از نفرت اشاره کرد که جامعه اسلامی در نیوزیلند را هدف قرار داده است.

 

رئیس فدراسیون انجمن های اسلامی نیوزیلند، حمایت مطلق از خشونت علیه مسلمانان و سخنرانی های افراطی علیه مسلمانان را مورد انتقاد قرار داد.

 

روز 15 مارس 2023 ، چهار سال از حملات به مساجد کریستچرچ می گذرد که در آن یک مرد مسلح که به صورت آنلاین رادیکال شده بود جان 51 مسلمان را گرفت.

 

با وجود اینکه کمیسیون سلطنتی پس از این فاجعه تغییرات قانونی را برای محافظت بهتر از گروه های مذهبی در برابر نفرت آنلاین توصیه کرد، هنور هیچ چیز تغییر نکرده است.

 

در حال حاضر، قانون حقوق بشر فقط برای افرادی که بر اساس رنگ پوست، نژاد، قومیت یا منشاء ملی خود مورد سوء استفاده قرار می گیرند، محافظت می کند.

 

پروفسور «پل اسپونلیم که به تازگی کتابی به نام «تاریخچه نفرت» را تالیف کرده است، می گوید: ما به جوامعی که هدف قرار می گیرند گوش نمی دهیم.

 

اسپونلی می گوید: ما به نوعی با آرامش در مورد آزادی بیان صحبت می کنیم، بدون اینکه اذعان کنیم که افراد و جوامعی وجود دارند که با سخنان نفرت انگیزی مواجه هستند که امنیت آنها را تهدید می کند.

کد خبر 1257258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha