۲۶ اسفند؛ آخرین مهلت نام نویسی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل از انجام فرآیند نام نویسی در هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به عنوان تنها مدرک معتبر حفظ قرآن کشور و هم طراز با درجات تحصیلی خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: فرآیند نام نویسی هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به عنوان تنها مدرک معتبر حفظ قرآن در کشور آغاز شده و حداکثر تا بیست و ششم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: مرحله نخست این آزمون شامل ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن در سه رشته ۱۰ جز، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم به‌صورت کتبی و چهار گزینه‌ای در اردیبهشت ۱۴۰۱ به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام مجیدی تبار تأکید کرد: حافظان علاقه مند به شرکت در این دوره طرح ارزيابي و اعطاي مدرك تخصصي به حفاظ قرآن كريم با همراه داشتن اطلاعات شخصی و فایل تصویر کارت ملی، شناسنامه و عکس ۴×۳ به بخش ثبت نام طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در سایت تلاوت (اینجا) مراجعه کرده و اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: حافظان قرآن کریم که در مراحل کتبی و شفاهی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن موفق به کسب نمره قبولی شوند یکی از پنج درجه معادل دکترا(درجه یک -استاد حفظ قرآنی)، فوق لیسانس(درجه دو- حافظ ممتاز قرآنی)، لیسانس(درجه سه -حافظ کل قرآن)، فوق دیپلم( درجه چهار -حافظ ۲۰ جزء) و دیپلم (درجه پنج- حافظ ۱۰ جزء قرآن) را دریافت خواهند کرد.


مجیدی تبار تصریح کرد: اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهایی اداری و سازمانی برابر با افزایش و پرداخت حقوق هم‌پایه این درجات تحصیلی است و این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سه دوره با دستور ریاست جمهوری به نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به استناد مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از وظایف دارالقرآن ‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور برای حافظان قرآن کریم همه ساله حداقل یک دوره آزمون تخصصی قرآن کریم برگزار و مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می شود.

 

وی اظهار داشت: پیش از این از منطقه شمال استان اصفهان، «مجتبی بیابان پور آرانی» از شهرستان آران و بیدگل در ششمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفاظ و «فاطمه گودرزی» از شهرستان کاشان در سیزدهمین دوره این رقابت ها موفق به کسب درجه یک(معادل دکترا) شده اند و هم اکنون به عنوان اساتید حفظ کشور شناخته می شوند./

کد خبر 1257269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha