پیگیری اجرای طرح ۵۵۰ هکتاری مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد

حسینی محراب، گفت: در حوزه کشاورزی، پیگیری اجرای طرح ۵۵۰ هکتاری مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌های حوزه کشاورزی، اشتغال‌زایی و معیشت مردم را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، علی‌اکبر حسینی محراب، در نشست با شوراها،دهیاران، بخشداران و شهرداران اندیمشک در خصوص خدمات سفرهای نوروزی اظهار کرد: اندیمشک پیشانی استان خوزستان چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن بوده و در حال حاضر نیز ورودی استان در بحث مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور و زائران اربعین است.

 

استاندار خوزستان، افزود: با توجه به اینکه هر ساله تعداد زیادی از مهمانان نوروزی به خوزستان سفر می‌کند و اندیمشک یکی از مبادی ورودی به استان است، انتظار می‌رود چهره این شهرستان نسبت به گذشته متفاوت شود و اقدامات مؤثر در بحث آماده‌سازی و زیباسازی فضای محیطی آن به سرعت صورت گیرد.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناطق روستایی در توسعه تولید و بهبود شرایط اقتصادی اذعان کرد: باید توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و ایجاد خوشه‌های صنعتی با هدف تمرکز استقرار واحدهای تولیدی هر محصول در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده در دستور کار مسئولان باشد.

 

حسینی محراب، با بیان اينکه استان خوزستان صنایع دارد اما صنایع موجود باید گسترش پیدا کنند و به صنایع کوچک و پایین دست نیز توجه شود تصریح کرد: راه‌اندازی کارخانجات صنایع کوچک در کنار باصرفه بودن، اشتغال‌زایی قابل توجهی برای شهرستان و استان خوزستان نیز ایجاد خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی نقش مهم در حوزه اقتصادی ایجاد می‌کند عنوان کرد: هدف ما راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی به صورت زنجیره‌ای پیوسته به هم است که باعث کاهش هزینه تولید اشتغال‌زایی و حمایت از تولید داخل می‌شود.

 

استاندار خوزستان، بیان کرد: همه باید دست در دست هم داده و برای بهبود وضعیت اقتصادی هم‌افزایی داشته باشیم و امیدواریم از بخش خصوصی در شهرستان اندیمشک حمایت‌های لازم صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: ضرورت دارد راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی خوشه صنعتی به صورت صفر تا ۱۰۰، در روستا‌ها متناسب با کارگاه‌های متوسط و با استفاده از صنایع بالادستی مرتبط شکل گیرد و برنامه ما نیز راه‌اندازی کارگاه‌های خوشه‌های صنعتی پیوسته و تبدیل روستا به پایلوت اقتصادی است.

 

حسینی محراب، خاطر نشان کرد: در حوزه کشاورزی، پیگیری اجرای طرح ۵۵۰ هکتاری مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌های حوزه کشاورزی، اشتغال‌زایی و معیشت مردم را برطرف کنیم.

کد خبر 1257300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha