تجلیل از نقد برتر به دستگاه قضا و اقدام رسانه ای اثرگذار در پویش به احترام امام رضا می بخشم

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: در پویش به احترام امام رضاعلیه السلام می بخشم، برای استان کرمان حداقل ۴۰ مورد هدف‌گذاری شده و از رسانه ای که در این زمینه کار قابل توجه و اثرگذار انجام دهد در همان پویش تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با نشست خبری پایان سال رئیس کل دادگستری استان؛ از پوستر چهارمین جشنواره عدالت و رسانه و پوستر پویش «به عشق امام رضاعلیه السلام می بخشم» رونمایی شد.

 

حجت الاسلام حمیدی عملکرد جشنواره رسانه و عدالت طی سه دوره قبلی در استان موفقیت آمیز قلمداد کرد که مورد تقدیر قوه قضائیه قرار گرفته است و گفت: اصحاب رسانه تا پایان شهریورماه سال آینده می توانند آثار خود را به جشنواره ارسال تا {اختتامیه} در ۶ ماهه دوم برگزار شود.

 

 

وی اظهار کرد: بخش ویژه نقد نیز در این جشنواره در نظر گرفته شده و از نقد برتر به دستگاه قضا تجلیل می شود.

 

وی سپس با اشاره به اجرای پویش «به احترام امام رضاعلیه السلام می بخشم» گفت: این پویش به مناسبت یازدهم ذیقعده، سالروز میلاد امام رضاعلیه السلام در ۱۱ خرداد سال آینده و برای محکومین به قصاص انجام می شود و تلاش می کند از ظرفیت خانواده ها برای گذشت از قصاص استفاده شود.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: برای استان کرمان حداقل ۴۰ مورد هدف‌گذاری شده و از رسانه ای که در این زمینه کار قابل توجه و اثرگذار انجام دهد در همان پویش تجلیل می شود.

 


مهدی تقی زاده، معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان هم گفت: با هدف ترویج فرهنگ صبر( صلح و سازش، بخشایش، رضایت) از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون سه پویش برگزار شده است.

 


وی با بیان اينکه در پویش به حرمت امام علی علیه السلام می بخشم که در ایام شهادت حضرت انجام شد؛ تعداد ۴ فقره پرونده قتل سازش و ۹۶ نفر زندانی آزاد و ۴۹۳ فقره پرونده در شعبه ویژه زندان به سازش و مصالحه ختم و ۹ هزار و ۸۳۸ فقره پرونده هم در شوراهای حل اختلاف سراسر استان به سازش و مصالحه انجامید.

 


تقی زاده با اشاره به پویش به عشق امام حسین علیه السلام می بخشم به مناسبت ایام شهادت حضرت افزود: در این پویش تعداد دو فقره پرونده قتل سازش و ۱۲۰ نفر زندانی آزاد و ۴۹۳ فقره پرونده در شعبه ویژه زندان به سازش و مصالحه ختم و ۱۲هزار و ١۵۹ فقره پرونده هم در شورای حل اختلاف سراسر استان به سازش و مصالحه انجامید.

 


وی اظهار کرد: در سومین پویش به پیشنهاد دادگستری کل استان کرمان و به همت ستاد ملی صبر کشور و ستاد ترویج مکتب حاج قاسم، به احترام حاج قاسم می بخشم و به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و در دی ماه برگزار و رونمایی از پوستر و آغاز طرح پویش همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور آغاز شد که تعداد سه فقره پرونده قتل سازش و ۶۸ نفر زندانی آزاد و ۱۹۹ فقره پرونده در شعبه ویژه زندان به سازش و مصالحه ختم و ۶ هزار و ۲۱۳ فقره پرونده در شورای حل اختلاف سراسر استان به سازش و مصالحه انجامید.


 

 

کد خبر 1257395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha