همه دستگاه های فرهنگی و هنری و رسانه ها  باید در اجرای  جهاد تبیین اهتمام بورزند

مدیر حوزه علمیه امام القائم (عجل الله فرجه الشریف) با اشاره به اینکه بیان واقعیت های نظام از سوی رسانه ها بر اذهان مردم تاثیرگذار است، گفت: همه دستگاه های فرهنگی و هنری و رسانه ها باید در اجرای جهاد تبیین اهتمام بورزند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، ترویج و تبلیغ سبک زندگی ایرانی اسلامی وظیفه نهادهای متولی امر فرهنگ و هنر است؛ اگرچه کارهای تبلیغی و ترویجی مرتبط با این سبک زندگی انجام شده اما این کافی نیست و نیازمند کار بیشتر است، مقام معظم رهبری بارها و بارها در سخنرانی هایشان بر سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید داشتند بر این اساس درباره نقش نهادهای فرهنگی و هنری در تبیین و جریان سازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ضرورت توجه دستگاه های فرهنگی و هنری به جهاد تبیین با حجت الاسلام «سید مجتبی بدری »، استاد سطوح حوزه و مدیر حوزه علمیه امام القائم (عجل الله فرجه الشریف) به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

آیا در سبک زندگی ایرانی اسلامی به دغدغه‌های فرهنگی رهبری و مطالبات رهبری توجه شده است؟

 

بیان واقعیت های نظام از سوی رسانه ها کاری است که بر اذهان مردم تاثیر بسیار زیادی دارد؛ بیان واقعیت هایی که رسانه ای مانند صدا و سیما در آن دقت نکرد و متاسفانه مردم از رسانه های معاند و ماهواره ها در جریان اخبار و اطلاعات قرار می گیرند. نکته بسیار مهمی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند جهاد تبیین است و همه دستگاه ها باید به جهاد تبیین اهتمام بورزند و عملکردها و دستاوردهای نظام را بیان کنند، زیرا رسانه های معاند، واقعیت ها را برعکس انچه رخ داده است به گوش مردم می رسانند، در این وضعیت رسانه ملی و دیگر رسانه های کشور وظیفه دارند خدمات و دستاوردهای نظام را در قالب درست به مردم ارائه کنند تا مردم از طریق آنها به واقعیت های نظام پی ببرند.

 

 اجرای جهاد تبیین باید به یک وظیفه شرعی برای دستگاه ها تبدیل شود؟

 

خیلی از مردم از طریق صدا و سیما به خدمات نظام توجه دارند، ارائه دستاوردهای نظام در قالب برنامه های اصولی و درست بسیار تاثیر گذار است؛ لازم است همان طور که حضرت آقا فرمودند: مسئولان «جهاد تبیین» را به ذهن و فکر مردم وارد و تبلیغات دشمنان علیه جمهوری اسلامی را خنثی کنند.

 

 

مساجد در جهاد تبیین چه نقشی بر عهده دارند؟

 

مساجد نقش حساسی در اجرای جهاد تبیین دارند منتهی این تاثیر برای افرادی اتفاق می افتد که در مساجد حضور پیدا می کنند اما برخی از افرادی که واقعیت ها را نمی دانند به مسجد نمی روند و برنامه های صدا و سیما را هم نمی بینند؛ آنها همه چیز را از زبان رسانه های معاند می بینند و می شنوند و افکارشان تحت تاثیر این رسانه هاست؛ اگر این افراد در مساجد حضور پیدا کنند و مباحث را از طریق امامان جماعت بشنوند قطعا تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و نگاه شان به واقعیت های نظام عوض می شود.

 

 

نقش مساجد در توسعه و ترویج ساحت های سبک زندگی ایرانی اسلامی چیست؟

 

جایگاه مسجد در ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بسیار جایگاه مهمی است؛ همانطور که حضرت امام فرمودند: «مسجد سنگر است سنگرها را حفظ کنید» در واقع مسجد کانون ارائه اسلام راستین اهل بیت(ع) است و نقش بسیار مهمی در امور زندگی و حل مشکلات و دعاوی آنها دارد. بسیاری از مشکلات از طریق شورای حل اختلاف در مساجد حل می شود از این رو مسجد می تواند محل رفع مشکلات مختلف و حل و فصل دعاوی باشد.

 

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در توسعه و ترویج فرهنگ دینی چه نقشی دارند؟  

 

مسجد جامع احباب الحسین اصفهانک تهران دارای کانون فرهنگی و هنری است و در این کانون کلاس های مختلف برگزار می شود، کلاس های آموزشی ویژه آقایان و بانوان که در این کلاس ها مسائل عقیدتی، احکام و کمک های اولیه آموزش داده می شود. همچنین در این کانون کلاس های مشاوره برگزار می شود و خانواده ها از راهنمایی های مشاوران بهره می گیرند. کانون های فرهنگی و هنری مساجد با وجود امکانات کم اما در حد مطلوب فعالیت می کنند.

کد خبر 1257443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha