طرح «یاریگران زندگی در روستا» در یک‌سوم روستاهای خراسان شمالی اجرایی شد

نائب رییس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی، از اجرای طرح «یاریگران زندگی در روستا» در یک‌سوم روستاهای استان و با هدف آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت اجتماعی در جامعه روستایی و همچنین ترویج سبک زندگی سالم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ تازه ترین نشست شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی امروز دوشنبه (22 اسفندماه) با چهار دستورکار از جمله اختصاص یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه ها به صدا و سیما در راستای برنامه سازی برای مبارزه با مواد مخدر همراه بود که نائب رییس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی در خصوص اهمیت این موضوع گفت: بحث مواد مخدر و گستردگی این موضوع بر کسی پوشیده نیست لذا باید همه تلاش ها در جهت فرهنگ سازی و مقابله با این مهم انجام شود.

 

حسن ناهیدی با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه آلودگی به مواد مخدر در رتبه پنجم کشوری قرار دارد، افزود: 60 درصد زندانیان استان، متاثر از مواد مخدر هستند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص آسیب های مواد مخدر و آگاهی بخشی به جامعه به ویژه در روستاها از اجرای طرح  «یاریگران زندگی در روستا» در یک‌سوم روستاهای استان و با هدف آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت اجتماعی در جامعه روستایی و همچنین ترویج سبک زندگی سالم خبر داد و گفت: باید از این ظرفیت هم در راستای مقابله با مواد مخدر بهره برد.

 

الزام پیوست رسانه‌ای در اجرای پروژه‌های عمرانی از دیگر دستورکارهای نشست امروز بود که «ناهیدی» بیان کرد: چون کار برای مردم انجام می شود وقتی پروژه ای پیوست رسانه ای داشته باشد مردم بهتر همیاری می کنند.

 

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی، یکی از راه های پاسخگو کردن دستگاه هاست، افزود: همراهی کردن مردم در پروژه ها، هزینه پروژه ها را کمتر می کند.

 

نائب رییس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی در خصوص طرح مولدسازی دارایی های دولت به عنوان دستورکار بعدی جلسه هم اظهارکرد: این طرح یک برنامه بُرد- بُرد است که هیچکدام از منافع دولت و مردم هدر نمی رود.

 

وی بیان کرد: دستگاه ها در حال شناسایی پروژه هایی هستند که توان مالی ادامه کار را ندارند که بتوانند با واگذار کردن آن به افراد حقیقی هم پروژه را به اتمام برسانند و هم افراد سرمایه گذار، راه های رفته را دوباره طی نکنند.

 

چکش‌کاری در خصوص نحوه اجرا و اعضای چهار کمیته آموزش و سواد رسانه، اطلاع رسانی، نظارت بر عملکرد بند (چ) و کمیته امنیت روانی ذیل شورای اطلاع رسانی، آخرین دستورکار جلسه بود که ناهیدی اعلام کرد: بهتر است یکی دو جلسه از این کمیته ها برگزار و نکات اصلاحی مطرح و برای تصویب به شورا ارائه شود.

 

اعضای جلسه در خصوص دستورکارهای نشست به تبیین مباحث مورد نظر خود پرداختند که در نهایت تمام دستورکارها مصوب شد.

 

همچنین در این نشست احکام اعضای شورای اطلاع رسانی که به امضای «محمدرضا حسین نژاد» استاندارخراسان شمالی رسیده بود، به اعضا اعطا شد که خبرگزاری شبستان هم با حضور«سمیرا نیستانی» به عنوان یکی از رسانه های فعال عضو این شورا، حکم خود را دریافت کرد.

کد خبر 1257451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha