حمایت از دانش بنیان ها و تولید داخل منجر به رفع بیکاری و اشتغال آفرینی می شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید داخل منجر به رفع بیکاری و اشتغال آفرینی در کشور می شود.

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به عملیاتی شدن شعار سال گفت: یکی از موضوعات مهم که در دنیای امروز جایگاه ویژه ای دارد، توجه به استعدادهای درخشان و پتانسیل های نخبگان در حوزه های دانش بنیان است. ایران اسلامی، نخبگان بسیاری دارد؛ جوانان بااستعدادی که می توانند در ابعاد مختلف در کشور تاثیرگذار باشند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها بر حمایت از موسسات دانش بنیان تاکید کرده است؛ تاکیدات بسیار در این زمینه باعث شد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم؛ طرح جهش تولید و حمایت از دانش بنیان به تصویب برسد و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد. در بحث بودجه حمایتی از موسسات دانش بنیان نیز مجلس اعتبارات خوبی را در نظر گرفت و این حکایت از اهمیت مسئله به متولین اجرایی و تقنینی دارد.

 

وی بیان کرد: رویکرد کشور ما به سمت و سویی است که حمایت های لازم را از موسسات دانش بنیان انجام دهیم. این روزها نیز شاهد هستیم که در صدا و سیما هر روز چندین مورد از ابتکارات و اختراعات موسسات دانش بنیان را اطلاع رسانی می کنند و بارقه امیدی را در کشور ایجاد کرده است که نشاندهنده قطع وابستگی به کشورهای سلطه گر است به همین دلیل باید حمایت های لازم را از موسسات دانش بنیان هم به لحاظ قانونی و اعتباری به عمل آوریم.

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رقم بیکاری در کشور برای همه ما رنج آور است، گفت: یکی از راهکارهایی که می تواند رقم بیکاری را پایین بیاورد و به اشتغال زایی و کارآفرینی منجر شود، حمایت از تولید داخل و موسسات دانش بنیان است که رویکرد این موضوع در راستای اشتغال آفرینی و کارآفرینی است و ما چاره ای جز این نداریم که در راستای توانمندسازی کشور و قطع وابستگی به کشورهای سلطه گر و ایجاد اشتغال و کارآفرینی از موسسات دانش بنیان و تولید ملی حمایت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: گام هایی در این بخش برداشته شده است ولی اینکه به ریشه کن شدن بیکاری در کشور و اشتغال آفرینی و کارآفرینی در کشور برسیم، هنوز تا این امر فاصله داریم و امیدوارم گاام های عملی مسئولان در راستای حمایت از دانش برنامه ها و تولید ملی به سرانجام برسد.

کد خبر 1257469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha